שילוב מנצח: לה רוש פוזה אנתליוס אייג' קורקט 50 SPF מבוסס על פטנט עם טכנולוגיה חדשנית. הוא משלב קרם לחות אנטי־אייג'ינג המטפל בסימני הזדקנות ובמניעת נזקים עתידיים ופיגמנטציה עם מסנני קרינה ברמה הגבוהה ביותר - SPF 50 של אנתליוס. המוצר אינו דביק ואף אפשר לרכוש אותו עם גוון ולהשתמש בו במקום מייק־אפ. המחיר: 149 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם, בבתי המרקחת, בקופות החולים מכבי ומאוחדת ובאתרים השונים.

לה רוש פוזה משיק קרם הגנה לפנים אייג קורקט בלי גוון 149 ש''ח (צילום: יחצ)
לה רוש פוזה משיק קרם הגנה לפנים אייג קורקט בלי גוון 149 ש''ח (צילום: יחצ)

לגוון אחיד: ד"ר אירנה סנדלר, בעלת קליניקות לרפואה אסתטית ומפתחת שיטת שלושת השלבים, משיקה ליין מוצרים חדש לטיפוח, הכולל את MAX PROTECTION SPF 50 CREAM - קרם הגנה אנטי־אייג'ינג להגנה מפני נזקי השמש ולהאטת תהליכי הזדקנות. הוא מתאים לכל סוגי העור, כולל עור רגיש, ומעניק צבע בריא וזוהר וגוון אחיד. המחיר: 249 שקל. ניתן להשיג בקליניקות ברמת אביב ובראשון לציון או באתר האינטרנט.

max protection SPF 50 (צילום: דימה קרימנסקי)
max protection SPF 50 (צילום: דימה קרימנסקי)

לא דביק: קבוצת MORAZ צמחי מרפא, המתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק של מוצרים קוסמטיים ופרא־רפואיים, מציגה את סדרת הקיץ. הסדרה כוללת קרם וספריי שקוף שאינם דביקים, מתאימים לעור רגיש והיפואלרגני, ללא מסנני קרינה כימיים ומבוססים על מינרלים ועל תמציות צמחים. טווח המחירים למוצרים בסדרה: 70־90 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם, בבתי המרקחת ובבתי הטבע.

ספריי הגנה מהשמש מורז מחיר 89.90 ש''ח (צילום: יחצ)
ספריי הגנה מהשמש מורז מחיר 89.90 ש''ח (צילום: יחצ)

שיפור מערך ההגנה: חברת הקוסמטיקה הישראלית KB PURE מציגה את PUPU POWDER, אבקת הגנה שעברה מבחנים דרמטולוגיים ומכילה SPF 50, מגיעה כמברשת לפיזור אחיד ויעיל. התכשיר מכיל צמחים אורגניים הכוללים נוגדי חמצון טיפוליים המשפרים את תפקוד מערך ההגנה של העור - מה שמסייע גם בהפחתת נזקי הגיל וסימניו, בשיקום העור ובהרגעתו. המוצר מתאים לכל סוגי העור ולנוטים להיפר־פיגמנטציה בפרט. המחיר לצרכן: 240 שקל. ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות המורשות בשיטת KB PURE.
Kb pure pupu powder. מחיר מומלץ 240 שקלים (צילום: ישראל כהן)
Kb pure pupu powder. מחיר מומלץ 240 שקלים (צילום: ישראל כהן)

מבודד בין חומר לעור: חוה זינגבוים משיקה מקדם הגנה SPF 50 בשילוב לחות בטכנולוגיית הפנינים, המבודדת את חומר ההגנה מפני מגע ישיר עם העור ומספקת הגנה מלאה לעור. הפורמולה בעלת פעילות משולשת וכוללת הגנה, לחות והרגעה, המונעים נזקי עור שמקורם בחשיפה לקרינת UVB/UVA. התכשיר מתאים לעור רגיל עד יבש, וניתן לבחור מקדם הגנה עם דמי מייק־אפ לכיסוי קליל המותאם לכל גוני העור. המחיר: 200 שקל ל־100 מ"ל. ניתן להשיג דרך קוסמטיקאיות מורשות בשיטת חוה זינגבוים.

hava zingboim sun perfect defence 200 (צילום: יחצ)
hava zingboim sun perfect defence 200 (צילום: יחצ)

לא רק בגלל השמש: קרם הגנה לפנים של קליניק Clinique Sun SPF 50 Sunscreen Face Cream עם הגנה גבוהה מפני קרני UVA/UBV. הטכנולוגיה החדשנית SolarSmart מספקת הגנה גבוהה נגד השפעות הקרינה, הכוללות הזדקנות של העור ותחושת בעירה. הקרם מפעיל תיקון למניעת סימני הזדקנות ומגן על עורך מפני מזהמים סביבתיים עם בוסט של אנטי־אוקסידנטים. הוא עדין מספיק לסוגי עור רגישים, נבחן דרמטולוגית ונטול שומן. המחיר: 109 שקל. ניתן להשיג ברשתות הפארם.

קרם הגנה לפנים קליניק (צילום: צילום חול )
קרם הגנה לפנים קליניק (צילום: צילום חול )

קומפלקס חומרים: מעבדות GIGI משיקות תרסיס הגנה SPF 50, המכיל דור חדש של מסנני קרינה בשילוב קומפלקס חומרים פעילים, היוצרים יחד מערך הגנה אפקטיבי המגן על העור מפני היווצרות סימני הזדקנות ומפני פגיעה בגרעין התא ובמבנה התקין של הדנ"א. התרסיס מגיע בטקסטורה קלילה ועדינה הנספגת בעור בקלות ועמיד נגד הזעה. הוא מתאים לשימוש על עור הפנים והגוף. המחיר: 169 שקל ל־100 מ"ל. ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות המובחרות.

תרסיס הגנה gigi מחיר 169 ש''ח (צילום: סשה דובינסקי)
תרסיס הגנה gigi מחיר 169 ש''ח (צילום: סשה דובינסקי)

מפחית גם קמטים: מותג הדרמו־קוסמטיקה VICHY משיק 2 ב־1: הגנה מהשמש SPF 50 וטיפוח עור הפנים בתחליב המסייע לטיפול בהזדקנות מראה העור, הנגרמת מחשיפה לשמש, לשימוש יומי. הוא מסייע בהפחתת הופעת קמטים וסימנים הנגרמים מקרני UV ומזיהום אוויר, משפר את רמת האלסטיות של העור ותורם לקבלת גוון עור אחיד. המחיר המומלץ לצרכן: 129 שקל ל־40 מ"ל. מוצרי VICHY משווקים בבתי מרקחת פרטיים ברחבי הארץ, בסניפים נבחרים של רשתות הפארם ובאתרי המכר השונים.

טכנולוגיית פנינים: פולה בליק משיקה קרם הגנה בטכנולוגיית הפנינים SUN ACTIVE DEFENSE Demi Make-up. זהו פיתוח מתקדם המאפשר "לכלוא" מסנני קרינה (כימיים) בתוך מיקרו־קפסולות סיליקה שקופות הנקראות "פנינים". הפנינים מתיישבות על שטח פני העור, נצמדות אליו ומנטרלות את הקרינה בשכבות העליונות של האפידרמיס ולא בתוך העור, כמו במוצרי ההגנה הקלאסיים. המחיר: 180 שקל ל־50 מ"ל. ניתן להשיג במרכז לרפואה טבעית פולה בליק ובאתר האונליין.

קרם הגנה של פולה בליק מחיר 180 ש''ח (צילום: יחצ)
קרם הגנה של פולה בליק מחיר 180 ש''ח (צילום: יחצ)

בכמה מישורים: TRIPLE ACTIVE CREAM 50+SPF הוא תכשיר חדשני מבית קרן ברטוב, המטפל בעור בכמה מישורים: הגנה, תיקון, מניעה ולחות. הוא מכיל מסנני הגנה מהדור החדש והוא עשיר בוויטמינים A, C ו־E, בנוגדי חמצון עוצמתיים בעלי תכונות אנטי־דלקתיות ובממריצי התחדשות תאים, ריפוי ויצירת קולגן. הוא מכיל חומצות המעניקות אפקט "מבהיר", מפחיתות אדמומיות, מעכבות ייצור פיגמנט באפידרמיס ובעלות השפעה אנטי־דלקתית. המחיר: 450 שקל.

קרן ברטוב 420 ש''ח (צילום: אודי דגן)
קרן ברטוב 420 ש''ח (צילום: אודי דגן)

רסיס מרענן: שיסיידו GSC S I PROTECTIVE MIST SKU5, תרסיס הגנה שקוף לפנים ולגוף SPF 50, אידאלי לפעילויות בשטח פתוח עם טכנולוגיית WetForce שפועלת עם מים וזיעה ומחזקת את מעטה ההגנה. הוא מגן על העור מפני קרני UVA ועוזר להפחית את הופעתם של נזקים הנגרמים מחשיפה לאור. הפורמולה מצננת ומרעננת את העור בעת המריחה. המחיר: 180 שקל. ניתן להשיג בחנויות. הפארם.

shiseido suncare מחיר 180 ש''ח  (צילום: יחצ)
shiseido suncare מחיר 180 ש''ח (צילום: יחצ)

נוגד חמצון: מותג הטיפוח הניו יורקי KIEHL'S מציע גרסה חדשה של Ultra Light Daily UV Defense SPF 50 - קרם פנים הכולל מסנני קרינה בריכוז גבוה בפורמולה קלילה במיוחד, המשלבת מרכיב נוגד חמצון להגנה מפני קרינת UV עם הגנה משולשת חדשה נגד ההזדקנות המוקדמת של העור. התחליב קליל ולא שמנוני ומותיר את העור בגימור מאט. המחיר לצרכן: 195 שקל ל־60 מ"ל. ניתן להשיג ברשת חנויות המותג ברחבי הארץ.

kiehl's קרם לחות עם מקדם הגנה spf50 מחיר 195 ש''ח (צילום: יחצ)
kiehl's קרם לחות עם מקדם הגנה spf50 מחיר 195 ש''ח (צילום: יחצ)

מלחמה בשמש ובזמן: המותג ליראק פריז משיק את סדרת SUNISSIME להגנה מהשמש בשילוב טיפול אנטי־אייג'ינג, ומציג גם את הסדרה הכחולה AFTER SUN לשיקום העור לאחר חשיפה לשמש המבוססת על טכנולוגיית קריו לאפקט מרענן. הסדרה כוללת תחליב גוף משקם, סרום אנטי־אייג'ינג משקם לפנים ולאזור מחשוף ובאלם אנטי־אייג'ינג לשיקום העור ולהרגעתו, למניעת קילוף ולמניעת פיגמנטציה. המחיר: 165־239 שקל. ניתן להשיג באתר ליראק ישראל ואצל הקוסמטיקאיות והרופאים.

ליראק פריז מוצרי הגנה מהשמש ואפטר סאן (צילום: אסף לוי)
ליראק פריז מוצרי הגנה מהשמש ואפטר סאן (צילום: אסף לוי)

כיצד נגן על עור הפנים מנזקי השמש?

לקורטוב של אור השמש יש יתרונות רבים: הוא מעודד ייצור של ויטמין D, מסייע בשליטה מסוימת בבעיות עור כרוניות (כמו פסוריאזיס) ונותן תחושה כללית טובה, אבל קרני השמש עלולות לגרום לנזק רב בעור - החל מכוויות, דרך קמטים וכתמים וכלה בנגעים טרום־סרטניים וסרטן העור. הסכנה אורבת במקום שאיננו יכולים לראותה: קרני UV (כלומר Ultraviolet) הן הרכיב בתוך קרינת השמש המסוכן ביותר לבני האדם, והקושי להתגונן מפניהן הוא אמיתי, שכן מדובר בקרינה שהיא בלתי־נראית לעין האנושית, לפי ד״ר מרינה לנדאו, דרמטולוגית בכירה.

ד"ר להבית אקרמן, רופאת עור ויועצת מדעית למותג הדרמו־קוסמטיקה לה רוש־פוזה, מרחיבה: "נזקי השמש מצטברים לאורך השנים. במדינה, כמו ישראל, אנו חשופים לנזקיה כל השנה, אך בקיץ יש צורך בשימוש תכוף, נכון ויומיומי באמצעי הגנה על מנת למנוע אותם. לא מספיק למרוח קרם הגנה רק כשהולכים לים או לבריכה. אנו חשופים לנזקי השמש גם בפקק במכונית, כאשר יושבים מול חלון במשרד, כאשר הולכים לאסוף את הילד מהגן, בריצה וכולי, ולכן כדי לייצר הגנה מספקת יש צורך במריחה קבועה לאורך כל היום וכל השנה".

טיפים לבחירה ולשימוש נכון בתכשירי הגנה מהשמש: לפני שאתם רוכשים תכשיר, בקשו לנסות את המוצר (דוגמיות) ובדקו אם המרקם נעים לכם. מומלץ להשתמש בתכשיר במרקם קליל כדי לא להעמיס על העור, ובקיץ רצוי להשתמש בתכשיר הנספג בקלות ולא בכזה שנוזל בשנייה כשיוצאים לשמש.

חפשו תכשירים איכותיים אשר נותנים הגנה רחבה מהשמש, בעלי מסנני קרינה איכותיים ושיתאימו לסוג העור ולאופי הפעילות, ונסו למצוא תכשירים שנותנים בתכשיר אחד מענה לכמה בעיות, כמו כיסוי, הגנה, לחות, אנטי־אייג'ינג, גוון דמוי מייק־אפ ועוד. בחרו מסנן קרינה שלא יעיק על שגרת הטיפוח, למשל תכשיר עם גוון, כך שהשימוש ייטמע בשגרת הטיפוח. מה שלא נוח לא יהפוך לשגרה.