הכתבה נכתבה בשיתוף פארמה פלוס

מדובר בכל המוצרים שנופלים תחת הקטגוריה של מוצרי טיפוח, מוצרים לאם ולתינוק, תוספי תזונה וויטמינים, תרופות, קוסמטיקה, איפור, בשמים, אורטופדיה וכו'. כולם מכירים את רשתות הפארם הגדולות, שהיסטורית מכרו בעיקר בסניפים הפיזים שלהן.

אולם, בשנים האחרונות ניתן לזהות ביקוש גדל לרכישת מוצרי פארם ברשת  - כחלק מהעלייה ברכישות ברשת באופן כללי – כאשר כתוצאה מכך עלו לאוויר אתרי פארם נוספים וכעת אופציות נוספות שרב הציבור עדיין לא מכיר.

בכתבה זו נציג סקירה שמשווה מחירים של מוצרי פארם, כאשר בסקירה נשווה בין רשתות הפארם הגדולות, ואתר פארמה פלוס, ולאחר מכן נבדוק גם מה המצב באתרים בחו"ל.

בחרנו מוצרים פופולארים מכל קטגוריה בעולם הפארמה והשווינו מחירים. המחירים נבדקו בתאריך 14.11.22, ולא כוללים:

  • מבצעים ספציפים ונקודתיים. למשל: "קנה – קבל", "מוצר שני ב-X אחוזי הנחה", "1+1" וכו'
  • הנחת מועדון לקוחות קופונים

להלן התוצאות:

מוצר מחיר ממוצע ברשתות הפארם הגדולות בית מרקחת באינטרנט פארמה פלוס
צנטרום מולטי ויטמין מקיף 60 טבליות 115.54 ש"ח  97 ש"ח
ניוואה קרם רב שימושי 250 מ"ל 20.65 ש"ח 19.90 ש"ח
וישי דאודורנט רול און 48 שעות 50 מ"ל 41.18 ש"ח 44 ש"ח
לוריאל שפתון עמיד אינפליבל 45.56 ש"ח 60 ש"ח
מיקוסן לטיפול בפטרת ציפורניים 10 מ"ל 179.90 ש"ח 139 ש"ח
אוטרימר תרסיס מי ים עדין לאף 50 מ"ל 32.4 ש"ח 28.80 ש"ח
הדרין פרוטקט ספריי לכינים 250 מ"ל 53.46 ש"ח 42.00 ש"ח
פרודונטקס משחת שיניים ללא פלואוריד 75 מ"ל 31.9 ש"ח 23.90 ש"ח
בליסטקס שפתון מנטה 4.25 גרם 15.40 ש"ח 10 ש"ח

ניתן לראות שלא ניתן להגיע למסקנה גורפת היכן כדאי לרכוש ויש לבחון כל מקרה לגופו לפי סל הקניות הספציפי של המשפחה, ולרב, ההבדל הוא בדר"כ לא גדול ולפעמים מתבטא בהפרשים של אחוזים בודדים.

עם זאת, במוצרים ספציפים יכולים להיות הבדלים של עשרות אחוזים, שיכולים להתבטא בעשרות שקלים, ולכן צרכנים "כבדים" של מוצרים אלה– מומלץ שיעשו בדיקה לגבי המחיר של מוצרים אלה מחוץ למקום שהם רגילים לקנות בו בדרך כלל כי מדובר פה בחיסכון ניכר.

עלות המשלוח עד הבית באתרי הפארם:
פרמטר חשוב נוסף, שלא רלוונטי לרכישות בסניפים באופן פיזי, אבל מאוד רלוונטי לרכישה אונליין, הוא עלות המשלוח, ויש לקחת אותה בחשבון כאשר משווים בין החנויות והרשתות השונות. בנוסף, יש לשים לב שבחלק מהמקומות, גם כשמזמינים לאיסוף עצמי ישנה תוספת של דמי טיפול– לכן במקרים כאלה אולי עדיף להגיע לסניף ללא הזמנה באתר ופשוט לבצע רכישה כמו פעם.

מדיניות המשלוחים של בית מרקחת פארמה פלוס:

שליח עד הבית בהזמנה עד 40 ש"ח 43 ש"ח
שליח עד הבית בהזמנה עד בין 40 ל-150 ש"ח 30 ש"ח
שליח עד הבית בהזמנה בין 150 ל400 ש"ח 23 ש"ח
שליח עד הבית בהזמנה מעל 400 ש"ח חינם
איסוף עצמי חינם

בפארמה פלוס יש גם אופציה זולה יותר של משלוח בדואר רשום, אך היא לא מומלצת עקב זמני האספקה הארוכים של דואר ישראל וטובה למי שמעוניין בחיסכון מכסימלי ואין לו צורך דחוף במוצרים. בנוסף, תרופות ללא מרשם נמכרות רק באיסוף עצמי ולא במשלוח עקב נהלים של משרד הבריאות.

בנוסף, נראה שכדאי לרכז הזמנות ולבצע הזמנות גדולות ומרוכזות, כי דמי המשלוח בהזמנות קטנות גורמות לעיסקה להיות לא כדאית בהשוואה לרכישה פיזית.

ומה לגבי הזמנה מאתרים בחו"ל?
מי שרוצה לקחת את החיסכון צעד אחד קדימה יכול גם להזמין מחו"ל, לפחות בכל הקשור למוצרים שהם לא ישראלים הנמכרים רק בארץ. בבדיקת אחד האתרים הפופולארים בחו"ל, ניתן למצוא לדוגמא את השפתון בליסטקס בטעם מנטה במחיר 7.23 ש"ח, אך לא את שאר המוצרים שנסקרו.

עם זאת, באותו אתר יש מבחר של מעל 30 אלף מוצרים כך שסיכוי טוב שלכל מוצר הנמכר בארץ יש מקבילה דומה. 

רשימה (חלקית מאוד של מותגים) של מותגים שנמכרים גם באתרים הפופולארים בחו"ל וגם באתר PHARMAPLUS:

  • חטיפי חלבון ZONE PERFECT
  • מוצרי טיפוח של וולדה, ניוואה, CERAVE, לה רוש פוזה ו – HIMALAYA .
  • וזלין מוצרים לעור יבש
  • SHICK  סכיני גילווח
  • NOW FOODS ו - סולגאר תוספי תזונה 
  • סינול ספריי  להקלה על מגוון מצבים
  • סוכריות ריקולה
  • פרודונטקס
  • פלקארס חוט דנטלי חד פעמי
  • נטורטינט צבע לשיער
  • נובי / נוק / מוסטלה מוצרים לתינוקות

שימו לב: כאשר מזמינים מוצרי פארם מחו"ל יש גם לקחת בחשבון תוספת מע"מ שאתם עלולים להיות מחוייבים בה בהזמנות מעל 75$, אם כי מבקר המדינה קורא להגדלת פטור זה עקב גל עליית המחירים – כדאי לעקוב.

לסיכום
הציבור בישראל כבר הפנים את היתרונות הגדולים של רכישה ברשת, גם מבחינת נוחות וגם מבחינת המחיר, כאשר במרבית הענפים כובד המשקל כבר מזמן עבר לאונליין (למשל תחום הסלולאר).

עם זאת, נראה שתחום הפארמה והתמרוקים עדיין לא נכנס מספיק חזק לתודעה של הצרכן הישראלי, ונראה שיש פה הזדמנות יפה לחיסכון כספי ניכר עבורו. 

אז אם אתם רוכשים מוצרי פארם באופן מרוכז, רכישות גדולות באתרי הפארם האינטרנטים (שגם יהיו פטורות מדמי משלוח בהזמנה מסכום מסויים), גם בארץ וגם בחו"ל,  הן משתלמות ויכולות לשמש בתור עוד כלי בארגז הכלים למאבק ביוקר המחייה.

הכתבה נכתבה בשיתוף פארמה פלוס