"חג הפסח השנה יהיה יקר מתמיד", כך מתריעה הבוקר (חמישי) המועצה לצרכנות לאחר בדיקה שנערכה במספר רשתות. מהנתונים עולה כי השנה נרשמה עלייה של 14% במחירי המצות ושל 13% במחיר קמח מצה לעומת פסח 2022.

רשתות מובילות בארץ יוצאות במבצעי הנחות לכבוד פסח

במסגרת הבדיקה נבדקו סלי פסח 1,120 מוצרי מזון וניקיון הייחודיים לחג, כאשר במסגרת זו נלקחו בחשבון נתוני הרשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. במועצה לצרכנות מסבירים כי נבדקו מחירים ממוצעים, לא כולל מבצעי אשראי, כולל מבצעי כמות, בשלושה תאריכים שונים.

הבדיקה העלתה שהישראלים משלמים בממוצע 15% יותר בהשוואה לפסח בשנה שעברה על עוף, 10% יותר על שימורים (בעקבות עלייה חריגה במיוחד של שימורי תירס) 12% יותר על סלטים ארוזים, 7% יותר על יין לקידוש, 8% יותר על דגים טריים ו-10% יותר על פירות. 

קניות בסופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קניות בסופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


המוצרים הכשרים לפסח שמחיריהם טיפסו בצורה דרמטית ביחס לפסח 2022 הם קמח מצה (13%), מצות (14%), שקדי מרק (13%), פריכיות (10%), עוגיות לפסח (7%), פסטה לפסח (7%), דגני בוקר (6%) ושניצלים קפואים (24%). באופן דומה, בבדיקת מחירי מוצרי הניקוי לבית זוהתה עלייה של 2% בהשוואה לפסח שעבר, כאשר עלייה משמעותית חלה במוצרי כביסה וכלים.

במועצה לצרכנות מסבירים כי "הממצאים המראים פערי מחירים של עשרות אחוזים במחירי הבשר והעוף מדגישים את חשיבות השוואת המחירים, ואת הבחירה שלנו איפה כדאי לנו לרכוש אותם. העדיפו תמיד לרכוש אותם במקומות שמציעים את המחיר הזול, ללא התניית קנייה". 

עוד מציינים במועצה כי "פערי מחיר גבוהים נמצאו בין הרשתות העירוניות לדיסקאונט, כך שקנייה ללא חשיבה מוקדמת, השלמת קניה בדרך לסדר בחנויות נוחות, או חנויות עירוניות הקרובות לבית, ייקרו לנו את הסל בעוד כ-20%, וכאשר מדובר בקנייה גדולה מדובר בהרבה מאד כסף. יוקר המחיה נתון לשליטה שלנו, אם באמצעות בחירה נכונה של המוצר ומקום הקניה, ואם בהימנעות מקניה של מוצר שמחירו עלה באופן חריג".