מחיר החשמל לצריכה ביתית יירד בתחילת החודש הבא ב-2.4 אחוזים, כך החליטה היום (ראשון) מליאת רשות החשמל. ההחלטה נובעת מירידת מחירי הפחם בעולם, ובשקלול שער החליפין ומדד המחירים. מדובר בירידה נוספת לאחר שבפעם הקודמת ירד המחיר ב-1.5%

הרשות מציינת כי הסביבה המקרו כלכלית איננה יציבה, וכי גובה הריבית, מדד המחירים ושער החליפין, אשר עלייתו וסיכונים הנובעים ממנו קיזזו חלקית את הירידה במחירי הפחם הבינלאומיים.

עוד ציינה הרשות כי חלה התקדמות משמעותית בהליכים למכירת יחידות היצור באתר אשכול של חברת חשמל, זאת במקביל לאסון קריסת העגורן במזח הפחם באתר רוטנברג של החברה. הרשות מפרטת בהחלטתה כי תבחן את ההשפעה של שני אירועים אלה על משק החשמל, ואת המשמעות לצרכני החשמל כמכלול, זאת מתוך בחינת כלל ההשלכות

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, ביקר את החלטת רשות החשמל להפחית את תעריף החשמל רק ב- 2.4 אחוז ואמר כי היה ניתן להפחית את התעריף באופן משמעותי הרבה יותר. "רשות החשמל בחרה בגישה שמרנית קיצונית על חשבון הציבור והעסקים ללא כל הצדקה, כשהמשך ההעלאה רק משמש כמאיץ אינפלציה ומעודד את המשך עליות הריבית", אמר.

לדבריו, ניתן היה להפחית את תעריף השחמל בלפחות 6-4 אחוזים ו"רשות החשמל אינה מייצגת את הירידה המשמעותית בעלות הפחם והייתה צריכה לשקף הפחתה גבוהה יותר של מחיר החשמל. מבחינה זו רשות החשמל ממשיכה להתעלם מתפקידה שהנו להגן על צרכני החשמל ומטילה על הצרכנים עלויות שאינן נדרשות״. 

נשיא ההתאחדות הוסיף כי הוא מצפה מהממשלה להתערב ולהוביל להפחתה משמעותית יותר בתעריף. ״אנחנו מצפים משר האוצר לעמוד בהבטחה לביטול העלייה בתעריף החשמל מתחילת השנה. החלטת רשות החשמל מביאה לכך שלא תבוטל מלוא העלייה בתעריף, למרות הירידה החדה במחיר הפחם, ביטול הבלו על הפחם והבטחות הממשלה להפחתת התעריף. כל יום שעובר והתעריף נשאר גבוה, מתדלק את יוקר המחייה ומקשה על המלחמה באינפלציה ועצירת עליות הריבית של בנק ישראל״.