עוד עולה, כי מספר הרפתות בארץ עמד בסוף 2022 על 659, לעומת 954 בסוף שנת 2011, ו-1,321 בשנת 2000, ירידה של 31% בהשוואה לשנת 2011, וירידה של 50% ביחס לשנת 2000.
עוד עולה כי המכירות השבועיות ברשתות השיווק של מוצרי חלב בשנת 2022 עמדו בממוצע על כ-166.5 מיליון ש"ח. בשבוע שלפני החג בשנת 2022 עמדה צריכת מוצרי החלב ותחליפיו ברשתות השיווק על כ-271.1 מיליון שקלים, עלייה של 63% ביחס לצריכה שבועית ממוצעת בשנת 2022.
ומה עם הטבעונים? בעשורים האחרונים נרשמה מגמה עולמית של החלפת מוצרי החלב במשקאות על בסיס צמחי. בשנת 2022 נצרכו בישראל 32.5 מיליון ליטר של משקאות תחליפי חלב, המהווים כ-12% מהצריכה הכוללת של חלב ניגר ותחליפיו. בשנת 2022 ברשתות השיווק משקאות סויה מהווים 45%, משקאות שיבולת שועל כ-35% ומשקאות שקדים כ-17% מכלל תחליפי החלב. בין 2021 ל-2022 צריכת תחליפי החלב מרשתות השיווק עלתה ב-12.5%.