נתוני הכנסות חודש ספטמבר של בתי המלון בארץ שפורסמו היום (ב'), מלמדים על היקף המשבר אליו נקלעה תעשיית התיירות הישראלית בעקבות מבצע 'צוק איתן'. המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל חישבה ומצאה כי בחודש ספטמבר לינות התיירים בישראל הסתכמו ב-433 אלף, ירידה של 24% לעומת החודש המקביל אשתקד.
לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, "תקציב השיווק של משרד התיירות לשנת 2015 אושר לפני 'צוק איתן'. תקציב השיווק הזה אינו מספיק כדי להתמודד עם המשבר בתיירות הנכנסת ועם אובדן הביקושים. לכך יש להוסיף גם את התמונות מירושלים, הנשקפות בימים אלה ממסכי הטלוויזיה בעולם ומרתיעות תיירות פוטנציאלית.
"במקביל, סימני המיתון במשק והאבטלה הגוברת מחזקים עוד יותר את הצורך בהשקעה מיידית בתיירות, שהיא מנוע צמיחה כלכלי ומעסיק גדול בעל יכולת תגובה מהירה. שיקום התיירות הוא יעד לאומי. משום כך, ממשלת ישראל חייבת להגדיל משמעותית את תקציב השיווק בעולם. בה בעת, על הממשלה להחיש את תהליך הסיוע לבתי המלון, עליו קיבלה החלטה, בעקבות הפגיעה בעסקים ב'צוק איתן' ".