זו לא הפעם הראשונה שבה מתיחת הלואין מושקעת ומוקפדת כל כך עושה את דרכה לרשת. למעשה, כבר מדובר במסורת: מדי שנה, בתקופה הזו, שוטפים את הרשת סרטוני מתיחות, חלקם לא היו מביישים גם הפקות הוליוודיות של מיליוני דולרים. הרשת מגיבה אליהם בהתלהבות יתרה, כשכל סרטון גורף מיליוני צפיות, כי עושה רושם שאין עונג צרוף יותר מצפייה בבעתה אותנטית ברגע האמת. במקרה הזה, זו בדיוק הייתה המטרה.
שני המוחות הקודחים מאחורי המופת המדמם הזה הם אשפי מתיחות ותיקים המתחזקים קהל מעריצים נאמן ויציב. ניק סנטונסתסו הוא צעיר בן 18 מניו ג'רזי שנולד עם תסמונת נדירה, שבעקבותיה לא התפתחו הגפיים שלו והוא חסר רגליים ובעל זרוע אחת בלבד.
החיבור בין השניים הוליד את הסרטון הלוהט של הלואין 2014, שבתוך שבועיים מרגע הפרסום ביוטיוב גרף למעלה מ-30 מיליון צפיות, אבל הם בהחלט לא לבד. מסורת סרטוני המתיחות כובשת את הרשת לא רק בהלואין ומתגברת במיוחד לקראת החג.
הפופולריות הגואה של סרטוני המתיחות האלה טמונה בסיבה עיקרית אחת: הרבה יותר כיף לצפות באנשים אמיתיים מגיבים בזמן אמת לאימה צרופה. כפי שטלוויזיית הריאליטי הצליחה לגרום לנו להעדיף תוצרים קרובים למציאות מאשר עלילות בדיוניות, כך גם מתיחות ואימה: למה לצפות בשחקנים מזייפים פחד, כשאפשר לחזות בו אוחז באנשים אמיתיים?
רוב המתיחות דומות זו לזו והרעיון הוא פשוט: להביא את האימה המוכרת ממסך הקולנוע או הטלוויזיה, אל החיים האמיתיים ולהפגיש בין עוברי אורח שאין להם מושג מה מצפה להם, לבין דמויות אימה אייקוניות.
סרטון נוסף שעלה ממש בימים האחרונים ליוטיוב, ונצפה קרוב ל-4 מיליון פעמים, מזכיר מאוד את הסרטון של סנטונסתסו וזדורובטסקי: במקרה הזה, אמן המתיחות הצרפתי רֶמי גאייאר התחפש עם שני חברים נוספים לשלוש דמויות מפתח בפנתיאון סרטי האימה: הבובה צ'אקי, פרצוף הצעקה המלחיץ מסרטי "הצעקה" ומייקל מאיירס מ"ליל המסיכות". השלושה ארבו לקורבנות שלהם בלוקיישנים שונים - חניון תת-קרקעי (איך לא) ותחנת דלק (כולל בחור מסכן במיוחד שזינק לתוך המכונית שלו ונמלט מהמקום, כש"מייקל מאיירס" רודף אחריו עם גרזן).
סרטוני המתיחות, לא רק המפחידים שבהם אלא גם המשעשעים, נחשבים להצלחה כל כך כבירה, שהמושג Prankvertising, המורכב מהמילים Prank (מתיחה או תעלול) ו-Advertising (פרסום) הפך ביטוי קבוע במשרדי הפרסום האמריקאיים. חברות מסחריות משתמשות בשיטה ומותחות אנשים ולקוחות תמימים כדי לקדם מוצרים שונים.
השיטה הזו פופולרית במיוחד כדי לקדם סרטי אימה שצפויים לעלות בקולנוע וחברת thinkmodo עומדת מאחורי רוב המתיחות האלה ומשתמשת בעבורן בטכנולוגיה הכי מתקדמת שניתן להעלות על הדעת. בתחילת 2014 למשל, כבש את הרשת סרטון מקדים ליציאת סרט האימה "יורש השטן". במסגרת המתיחה, תינוק רובוטי מפחיד במיוחד שוטט ברחובות ניו יורק. כשאנשים זיהו עגלת תינוק נטושה שעלה ממנה בכי של תינוק, הם מיהרו לגשת אליו, רק כדי שהתינוק הרובוטי המפחיד, שהופעל בשלט רחוק, יוכל לזנק עליהם.
מתיחה מפורסמת נוספת נעשתה לקראת יציאת הסרט "קארי", שעסק בנערה צעירה עם כוחות טלקנטיות. בית קפה מיוחד הוקם בניו יורק לצורך המתיחה ושחקנית חוללה מהומה כשהצמידה לקיר בכוח המחשבה בחור אחד שבטעות שפך קפה על הלפטופ שלה. הסצינה כולה הייתה מבוימת, כמובן, אבל העדים למתרחש היו אמיתיים לגמרי.
סרט האימה שזוכה עכשיו לשיטת פרסום דומה הוא "Ouija", סרט עצמאי קטן ומלא שחקנים אנונימיים שכבר כבש את הקופות בארה"ב והכניס יותר מ-20 מיליון דולר בשבוע הראשון להקרנתו. הסרט עוסק בקבוצת חברים שנאלצת להתמודד עם כוחותיו האפלים של לוח סיאנס עתיק. כדי לקדם את הסרט, הושקה מתיחה, במסגרתה שחקנית המסוגלת לגרום לעיניה "לזנק" החוצה מחוריהן מתחזה למגדת עתידות ומתחרפנת לעיני הלקוחות הנאיביים שלה.
ויש מי שעדיין עושה את זה למען השעשוע בלבד. מאחורי עוד סרטון הלואין מוצלח במיוחד עומד בחור בשם טום מייב, שהתפרסם לאחר שמתח את אחד החברים שלו וגרם לו להאמין שהוא התעורר מתרדמה בת עשר שנים. ב-2013, מייב יצר בטכנולוגיה של טיסנים בובה מעופפת מפחידה מאוד, שנראית כמו מלאך המוות, ושלח אותה לעופף בפארקים ציבוריים ומעל בית קברות. הרבה מאוד אנשים היו בטוחים שמלאך המוות הגיע לקחת אותם והתגובות היו בהתאם.
זו כבר השנה השנייה ברציפות שמלאך המוות המרחף של טום מצליח להוריד לכמה אנשים הרבה שנים מהחיים. כשנשאל מדוע הוא עושה את זה שנה שנייה ברציפות, הסביר: "לראות את התגובות של אנשים שבטוחים שמלאך המוות מגיע לקחת אותם, זה הדבר הכי מצחיק שיכול להיות וגם הם צוחקים על עצמם אחר כך, כשהם מבינים שמדובר במתיחה. היחיד שהגיב בגבורה היה כלב אחד, שבמקום לברוח פשוט זינק למעלה ותפס את מלאך המוות בשיניים".