קדחת הקניות התבצעה לא רק באתרי החברות, אלא גם דרך המייל: אימיילים של קמעונאים דחפו יותר מ-25% מהקונים מאשר בשנה שעברה ותרמו ליום קניות אינטרנטי עצום, כש-37% מהקניות הגיעו מטלפונים ניידים ומטאבלטים, כך ציינה תמרה גפני, אנליסטית ראשית באדובי. קמעונאים מצפים לשחרר יותר מוצרים במהלך היום כדי להאיץ את הקניות, כשהציפיות לסגירת בלק פריידיי ייסתכמו בסך של 2.7 מיליארד דולר.
נתח נכבד מהקניות מתבצעות באינטרנט ועל פי חברת המחקר פורסטר, סך הקניות המקוונות בעונת הקניות של 2015 צפוי להגיע ליותר מ-95 מיליארד דולר, 11% יותר מאשר בעונת הקניות של 2014. אנשים קונים באינטרנט הכל – החל מטלוויזיות ומחשבים ניידים ועד עצי חג המולד.
החברה שפרסמה את הנתונים שיחררה את צפי הקניות עבור החג כולו, ולפיה הקניות באונליין יגיעו למספר שיא של 83 מיליארד דולר, גדילה של כ-11% לעומת שנה שעברה.
סייבר מאנדיי עדיין שולט בפסגה כיום הקניות באינטרנט הגדול ביותר בשנה, עם נתוני מכירות צפויים של כ-3 מיליארד דולר, והוא מגיע מיד אחרי בלאק פריידיי.
אדובי דיגיטל אינדקס ערכו סקר המתרכז בשאלה מה חשוב לצרכנים בעונת החגים הזו. הסקר כולל 400 אמריקאים בעלי סמארטפון או טבלט. בין הממצאים: למרות תכניות לבזבוז בריא באינטרנט, הצרכנים יותר רגישים למחיר מאשר בשנה שעברה.
מחירים נמוכים ועסקאות טובות הן עדיין הסיבה העיקרית שאנשים קונים אונליין, כש-66% מהנסקרים מדרגים את זה כאחת משתי הסיבות החשובות ביותר. כמו ב2014 , משלוח חינם הוא הסיבה השניה (כש-56% מעמידים אותו כאחת משתי הסיבות המרכזיות). גיוון במוצרים פחות מניע צרכנים מאשר בשנה שעברה, כשדורג כאופציה מרכזית רק ע"י 24% מהנשאלים.
הנסקרים התבקשו לדרג מה משפיע עליהם בעת הקנייה. המחיר עלה שוב כגורם המשפיע ביותר (78% דירגו אותו כאחת משתי תשובות חשובות), כשאחריו הגיע היכרות עם המותג (48%) וביקורות מוצר (47%) רק 2% דירגו את הרשתות החברתיות כגורם משמשעותי.
מעבר למחיר, צרכנים מודאגים מכך שמחשבים, גאדג'טים, וצעצועים לא יהיו במלאי. בהתאם לסטראוטיפ, גברים מוטרדים מכך יותר מאשר מנשים.