עוד לא אכלנו שום דבר: המארזים הקולינריים שיעשירו את סעודת החג שלכם

בראש השנה נתכנס לארוחה משפחתית מפוארת. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום האירוח, הפכו גם רבות מהמתנות לחג למארזים שחלקם מחליפים את הבונבוניירה הקלאסית

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין
7
גלריה
יקב היוצר 269 ש''ח
יקב היוצר 269 ש''ח | צילום: יחצ
celebrations bottle בקבוק סלבריישן
celebrations bottle בקבוק סלבריישן | צילום: יחצ מרס ישראל
מארז הסדרה האזורית של יקבי כרמל. מחיר 140 ש''ח
מארז הסדרה האזורית של יקבי כרמל. מחיר 140 ש''ח | צילום: איל קרן
מארז בישולים - יין בעיר
מארז בישולים - יין בעיר | צילום: איה וינד
מארז מקס ברנר לחגים 206 ש''ח
מארז מקס ברנר לחגים 206 ש''ח | צילום: יחצ
מארז דרך הטנא
מארז דרך הטנא | צילום: יחצ

ראש השנה קרב ובא, ואיתו גם הזמן להכיר תודה לאנשים האהובים בחיינו - למשפחה, לחברים ולמארחים שטורחים על ארוחת החג המפוארת. מחלקת דאטה ואנליזה של פלטפורמת המתנות BUYME בדקה את הרגלי הענקת המתנות של הישראלים לקראת השנה החדשה.

מהמחקר החדש עולה כי בשנים האחרונות נראית מגמת עלייה בסכומים שהישראלים משקיעים במתנות חג. הסכום הממוצע המוקדש למתנת ראש השנה עומד על 336 שקל, עלייה של 5% ביחס לסכום שהשקיעו הישראלים במתנה לקרוביהם בשנה שעברה.

עלייה מפתיעה נרשמה בתחום הכושר והבריאות, ונוצר ביקוש רב למתנות מתחום הסדנאות לבריאות הגוף והנפש. 14% בוחרים להעניק למארחים, למשפחה ולחברים הזדמנות להכיר תחביב ספורטיבי או Wellness כגון מנוי לחדר כושר, סדנת ניקוי רעלים, שיעורי יוגה, גלישה ועוד. 12% ממעניקי המתנות מפרגנים לקרוביהם בימים מרגיעים ומפנקים במרכזי ספא. ובמקום האחרון במדד הפופולריות נמצאות המתנות מתחום הפנאי, התרבות והבידור, ו־9% בוחרים בגיפטקארד להופעות, לסרטים, להצגות ולאירועי תרבות שונים.

דרור בלומנטל, סמנכ"ל אי קומרס ב־BUYME: "המתנות למשפחה, לחברים ובעיקר למארחים בראש השנה כבר מזמן הפכו לחלק ממנהגי החג החשובים, ולא לחינם ההשקעה במתנות הללו הולכת וגדלה מדי שנה. גם בשנה האחרונה הרחיבה BUYME את היצע המתנות כדי שיתכתבו עם הטרנדים החמים בשוק: מגוון עשיר של מסעדות שף, סיורי יקבים, מתנות מתחום בריאות הגוף והנפש ועוד. אנו שמחים לראות כי הביקוש הגובר והנסיקה ברכישת מתנות בקטגוריות אלו כחלק ממתנות החג מאפשרים לפנק את היקרים בחוויות ייחודיות ומהנות, כאלה שיאפשרו למקבל להתחיל את השנה בחיוך ובטעם של עוד".

קבוצת הגיל שרכשה השנה הכי הרבה מתנות חג היא 35־44, עם 34% מהרכישות. המפנקים ביותר אחריה שייכים לקבוצת הגיל 25־34, עם 30% מסך הרכישות. 22% נוספים שייכים לקבוצת הגיל 45־54. השנה נצפתה עלייה ברכישות בקרב קבוצת הגיל של בני 55 ומעלה, עם 8% מהרכישות (עלייה של 2% משנה שעברה). ובמקום האחרון, החבר'ה הצעירים מקבוצת הגיל 18־24 שמייצגים 6% מרוכשי מתנות החג השנה.

תגיות:
חגים
/
מעריב סופהשבוע
/
מארזי יין
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף