כמובן שחשוב מאוד לזכור כי חלק מרעיון המיתוג הוא בידול של העסק שלנו מעוד עשרות אלפי עסקים שונים שככל הנראה מעניקים שירות או מוכרים מוצרים דומים בצורה כזו או אחרת למוצרים שלנו. לכן יכולת הבידול גם כן מתבטאת במאפייני המוצר והעסק, כך למשל בית קפה ''שכונתי'' יוכל למתג עצמו בצורה אותנטית בין אם על ידי לוגו מתאים בכניסה ועד אל עיצוב התפריט וכמובן עיצוב המקום. לכן המיתוג עובר גם דרך מאפייני העסק בדיוק כמו אופי הלקוחות, בו נצטרך להבין את נקודות החוזקה של המוצרים שלנו, מה מהם איננו דומה למוצרים המתחרים ולמה הוא דווקא מתאים לקהל הפוטנציאלי שאנו מכוונים אליו. מומלץ כי אופיו של המוצר או השירות יהיו מושתתים על ערכים חיובים, החל ממצוינות, משפחתיות, אמינות ועוד.
מיתוג שכזה יכול להתמקד החל מסיפור המותג שלנו, שיכול לסחוף אחריו קהילה שלמה ועד אל שם קליט שיכול להשתרבב בפרסומות עבור הלקוחות המתאימים ביותר לנו. חשוב לזכור כי חלק מעניין המיתוג כמובן נשען לא מעט על השם והסיפור של המותג שלנו, חשוב שהשם יהיה קליט ומהיר אך יוכל ''לאכלס'' בתוכו את המהות של העסק שלנו ולרבות למשוך גם את הקהל. לצד מיתוג שכזה ישנו גם מיתוג תדמיתי, שגם הוא יכול וגם מתבצע בלא מעט רשתות חברתיות, בין אם מדובר בתרומה לקהילה ועד אל הגרלות נושאות פרסים לשכבות אוכלוסייה כאלו ואחרות.