2 מיליון שקל הושקעו בפופ־אפ החדש בקניון עזריאלי של אופנת הספורט JD SPORTS העולמית, שנכנסה ארצה בסערה רק לפני קצת יותר משנה ומאגדת בתוכה מותגי פרימיום. הסיבה לפופ־אפ היא חגי נובמבר שחלפו, מבצעי סוף השנה שבפתח והשקת אתר הסחר החדש של הרשת, שלה יש כבר ארבעה סניפים בארץ, שעלה לאוויר רק לפני שבועיים. מבט אחד בהשקה הצבעונית שהתקיימה בקניון בישרה משהו שאולי כבר הבנו לבד: העולם לא רק שייך לצעירים, אלא רשתות האופנה מכוונות ספציפית לקהל יעד צעיר במיוחד - הפופ־אפ לא קם בדמות חנות, אלא מציע חוויה דיגיטלית המשולבת בינה מלאכותית וחיישני מציאות רבודה בתוך קניון.
תושב חוזר
אבל ההשקה הזאת היא רק מהלך פרסומי חכם לאסטרטגיה צרכנית מתוחכמת הרבה יותר. האיש שעומד מאחורי JD SPORTS בישראל הוא מנור ששון (39), איש עסקים שיצר והוביל מהלכים ומיזוגים אסטרטגיים בעולמות המיתוג והפרסום הבינלאומי, וכעת הוא שואף להביא את הבשורה החדשנית בתחום הצרכנות גם לישראל. אם השם נשמע לכם מוכר, אתם צודקים: ל־JD SPORTS , קמעונאית הספורט שמאגדת בתוכה את המותגים המוכרים והאהובים בעולם, יש יותר מ־850 חנויות ב־19 מדינות בעולם, בהן בריטניה, אוסטרליה, בלגיה, גרמניה, איטליה, ספרד, דרום קוריאה, ארה"ב ואחת מרכזית בטיימס סקוור.
עוד לפני שאנחנו מתחילים את הראיון מודגש בפניי שלא מדובר בזכיינות של המותג, אלא בשותפות מלאה. "JD SPORTS היא שותפה של JD GROUP העולמית ואנחנו עובדים לצדם", אומר ששון, שחזר ארצה אחרי שהות בת 18 שנה בניו יורק, שבה עסק במקצוע דומה בעולמות הסחר, והחליט שזה הזמן לנסות ליישם את ההצלחה הגדולה שם גם בבית.
כאמור, הטריגר להשקה הצבעונית היה חגי נובמבר ומבצעי סוף השנה שעומדים בפתח, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שיוקר המחיה מרחף מעל לראש של כולנו. אני שואלת את ששון איך דווקא בתקופה לא יציבה שכזו נכנסת השקעה כספית גדולה מאוד בסניפים חדשים של רשת שמוכרת בעיקר מותגי פרימיום.
ששון הגיע לישראל אחרי קריירה ענפה בניו יורק והוא עוד מתאקלם בארץ. הוא עבד בחברת Iconix Brand Group כסמנכ"ל מיזוג ורכש. הוא מספר: "זוהי חברת פורטפוליו מותגים מהגדולות בעולם, קצת בדומה למה שאני עושה היום. כשהצטרפתי לחברה היו בה שישה מותגים, וכשעזבתי היו בה 36 מותגים". בשנת 2010 נחתם החוזה עם חברת MGS, שלימים הפכה לשותפה של מנור כששב לישראל.
הון אנושי
את החנות הראשונה של המותג השיקה הרשת במתחם G בראשון לציון לצד חנות דגל בטרמינל 3. "היה לנו חשוב להתחיל באמירה 'הנה אנחנו כאן, לכל היוצאים והנכנסים'. והיום יש לנו ארבע חנויות פעילות ברחבי הארץ, כששתיים נוספות עתידות להיפתח בחודשיים הקרובים, ותשע חנויות נוספות - בשנה הבאה. הרעיון הוא להגיע לפריסה ארצית של 45־50 חנויות בישראל בעשור הקרוב", הוא מוסיף.