חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת עבור ישראלים רבים, מסורתיים וחילוניים כאחד, לחדש ולשפץ את הבית. סקר חדש שנערך לאחרונה בקרב מדגם ארצי מייצג של 503 משיבים על ידי מכון המחקר גיאורקטוגרפיה עבור מותג מוצרי החשמל הבינלאומי Beko חושף נתונים חדשים על הרגלי הצריכה של הישראלים לפני פסח ובחג עצמו: באילו תחומים יחדשו הישראלים את הבית, עם מי הם יחגגו בערב החג, כמה מהם צפויים לרכוש מוצרים חדשים ועד כמה הנחות החג מושכות אותם.
הסקר חשף כי 53% מהישראלים יחגגו את פסח אצל בני משפחה, 37% יחגגו בבית, רק 3% יבלו בערב החג בחו"ל, 3% אצל חברים, ו-2% בבית מלון בארץ.
58% מהנשאלים יחדשו וירעננו את הבית. שלושת הדרכים העיקריות לחידוש הן: 32% מהנשאלים מתכוונים לנקות את הבית באופן יסודי עם מנקה או חברת ניקיון, 27% יצבעו את הבית או את חלקו, 12% יחדשו את הרהיטים בבית.
על פי הסקר, 45% מהצרכנים מתכוונים לנצל את ההנחות ומבצעי החג כדי להחליף ולהתחדש במוצרי חשמל חדשים. איזה מוצרי חשמל הישראלים מתכננים לרכוש לקראת הפסח? 11% העידו כי הם רכשו שואב אבק חדש, 9% מתכוונים לרכוש תנור אפייה, 8% יתחדשו במיקרוגל, 6% ירכשו מכונת כביסה, 5% יקנו מקרר חדש, 5% מדיח כלים ו 4% ירעננו את הבית במייבש כביסה חדש.
56% מהנשאלים העידו כי מבצעי הפסח מעודדים אותם לרכוש מוצרי חשמל חדשים לקראת החג, זאת בהשוואה ל-44% שהעידו שהמבצעים אינם משכנעים אותם לרכוש מוצרי חשמל חדשים לבית. עם זאת, נראה כי בקרב מסורתיים ודתיים יש למבצעים משקל מעט גבוה יותר כאשר כ-62% מהישראלים המסורתיים והדתיים ציינו כי המבצעים יעודדו אותם. מנגד, בעלי הכנסה גבוהה נטו לציין שהמבצעים פחות משפיעים עליהם (44% לעומת 60% בקרב בעלי הכנסה בינונית ומטה).
בקרב אלו ששוקלים לקנות מכשירי חשמל, 26% יעשו זאת כדי לנצל את מבצעי החג וההנחות הגדולות, 31% מעוניינים לשדרג למכשיר טכנולוגי מתקדם יותר, 30% ירכשו מוצר חשמלי חדש כי המכשיר הישן התקלקל, 25% יקנו מכשיר חדש שעדיין אין להם, 12% מנצלים את החג כדי לעבור למכשירים שצורכים פחות אנרגיה ו-5% ירכשו מוצרי חשמל חדשים עקב מעבר דירה.