חברת פפסי הודיעה כי היא מוותרת על שיתוף פעולה עם חברה רוסית לפרסום מהחלל באמצעות לוויינים, אחרי שאסטרונאוטים ואסטרונומים גינו את המיזם והזהירו כי הוא עלול לפגוע במחקר של שמי הלילה. 
 
בסוף השבוע נחשף כי הזרוע הרוסית של פפסי משתפת פעולה עם הסטארט־אפ סטאר־רוקט לקדם פרסום מהחלל. לפי סטאר־רוקט, יש כוונה לשגר בעוד כשנתיים כ־200 לוויינים במשקל של 20 ק"ג לגובה של 400־500 ק"מ מעל כדור הארץ על מנת ליצור לוח מודעות מרחף. "אנחנו מאמינים בפוטנציאל", אמרה דוברת פפסי רוסיה, אולגה מנגובה, לאתר פיוצ'ריזם שדיווח על המיזם. "שלטי פרסום בחלל הם מהפכה בשוק התקשורת. לכן הסכמנו לשותפות הזו". 
 
הפרסום עורר תרעומת מיידית על הפגיעה האפשרית בחקר החלל. פרופ' מרטין וורד מהמחלקה לאסטרונומיה באוניברסיטת דורהם אמר כי זו "דוגמה מרכזית לפרסום שהוא שווה ערך ל'פסולת רעילה'", בעוד דיוויד קלמנס מהקולג' האימפריאלי בלונדון הוסיף כי "שמי הלילה הם רכוש של כל האנושות", וכי הפרסום בחלל "יגנוב את המורשת התרבותית ואת החשיבות של שמי הלילה ועלול לפגוע בכלים אופטימיים רגישים יקרים ויהפוך טלסקופים לחסרי ערך". 
 

בעקבות זאת, החליטה חברת האם האמריקאית פפסיקו להפסיק את השותפות, שלטענתה הייתה מיועדת לניסוי בודד אחד, וניסתה להסביר כי "בעיות שפה" גרמו לבלבול מצד עובדי פפסי ברוסיה. "זה היה אירוע חד־פעמי", אמרה דוברת החברה ניקול טרונולון. "אין לנו תוכניות נוספות לבחון או להשתמש באופן מסחרי בטכנולוגיה הזו בשלב הזה". 
 
עם זאת, ג'ון ברנטיין, מנהל ההתאחדות הבינלאומית לשימור השמיים האפלים, העריך כי בסופו של דבר גם החלל ייכנס לתחום הפרסום. "אני חושב שזה בלתי נמנע שמישהו יעשה את זה", אמר. "יהיה מי שייקח את ההימור שאפילו תגובה ציבורית שלילית עדיין תביא לרווח בשורה התחתונה".