לא רואים שינוי בריבית
בסוף השבוע הגיעו סין וארה"ב להסכמה על "השלב הראשון של הסכם מוגבל", כהגדרת הנשיא טראמפ, אולם לא מעט שאלות נותרו ללא מענה. לעת עתה, השהתה ארה"ב את הטלת המכסים החדשים (שהיו מתוכננים ל־15.12) והפחיתה בחצי את שיעורי המכס שהוטלו בספטמבר. סין, מצדה, התחייבה לרכוש מוצרים חקלאיים מארה"ב והשהתה אף היא את הצגת המכסים. שאלות גדולות נותרו לגבי אופן האכיפה ולגבי נושאים מורכבים יותר, כמו קניין רוחני, סובסידיות ממשלתיות, סייבר וגישה אמריקאית לשווקים בסין.
מה צופן העתיד ב־2020?

בוול סטריט עסוקים בתחזיות לשנת 2020. בבתי השקעות מצפים למפנה כלכלי חיובי, בעיקר במדינות גוש האירו ובשווקים המתעוררים. האנליסטים מעריכים שהפד יפחית את שיעור הריבית שוב. את עיקר העניין ירכזו השווקים מחוץ לארה"ב. אך התחדשות מלחמת הסחר, האטה בסין, והפתעות אינפלציוניות עלולות לשנות את התחזית החיובית. 
 
אירופה על הכוונת
אחרי התחממות מסוימת בזירת הסחר עם סין, פונה ארה"ב אל מטרה נוספת: הפעם על הכוונת נמצא האיחוד האירופי. מהממשל האמריקאי נמסר כי בכוונת ארה"ב לתקן את אי־האיזונים הקיימים בקשרי הסחר עם היבשת. באירופה עדיין שומרים טינה על הטלת המכסים על פלדה ואלומיניום, וכן מודאגים נוכח האיום להטיל מכס על רכבים וחלקי רכב. 
בריטניה לא ממהרת לשחרר
אחרי שהשמרנים התחזקו בבחירות שהתקיימו בבריטניה בשבוע שעבר, מתחילים בשווקים למסור תחזיות כלכליות לשנים הקרובות. עם היוודע תוצאות הבחירות, עלה הסיכוי ליציאה מסודרת מהאיחוד האירופי, ותוך כדי כך צופים הכלכלנים התאוששות מסוימת בפעילות העסקית. עוד משערים בבריטניה שעם עלייתו של בוריס ג'ונסון, יסתיים עידן הצנע - הממשלה מכינה תוכנית הרחבות פיסקאליות, אולם זו תהיה קטנה יותר מזו שהבטיחה מפלגת הלייבור המובסת. 
 
פדאקס בצרות
פדאקס (FedEx) רשמה ירידה במחיר המניה אחרי פרסום אזהרת רווח. זו הפעם הרביעית השנה שחברת השילוחים נאלצת לחתוך את תחזית הרווח לשנה הפיסקאלית, סיום החוזה עם אמזון היה אחראי על ירידה של 900 מיליון דולר בהכנסות השנתיות של החברה.
מיזוג חדש בענף הרכב
השבוע אושר רשמית המיזוג בין פג'ו לפיאט קרייזלר: בעלי המניות של שתי החברות יחזיקו בחלקים שווים בחברה הממוזגת, 50% לכל צד. החיבור בין יצרניות הרכב השנייה והשלישית בגודלן באירופה ייצור חברה ששוויה מוערך ב־50 מיליארד דולר, והיא תהיה יצרנית המכוניות הרביעית בגודלה בעולם.
מחנק נזילות בסין?
המשקיעים בשוק האג"ח בסין צפויים בקרוב להתמודד עם מבחן הנזילות.  בשווקים חוזים שקרוב ל־400 מיליארד דולר יימשכו על ידי המפקידים לקראת השנה הסינית החדשה. ישנה ציפייה שהבנק המרכזי יחסום את הקרנות מפני משיכות, כדי להימנע מהפאניקה שנרשמה בחודש אוקטובר. כן מצפים המשקיעים שהבנק המרכזי יפחית את יחס הרזרבות לבנקים.
*הכותבת היא מנהלת מחלקת מחקר מדדים בקבוצת קסם, מבית אקסלנס. האמור לעיל הוא למטרות מידע בלבד ואין לראות בו הצעה או ייעוץ לרכישה או למכירה של ניירות ערך המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק.