ביום חמישי האחרון טיפס הביטקוין לשווי הגבוה ביותר מזה כמעט חודש (מעל 18,000 דולר), תוך שהוא רושם עלייה של 5% בערכו בתוך 24 שעות בלבד. זאת, לאחר שביום רביעי אמרו עורכי הדין של בורסת הקריפטו FTX כי הם מצאו כ-5 מיליארד דולר בנכסים "נזילים", כולל מזומנים ונכסים דיגיטליים. ההתאוששות מסתמנת כהתפתחות מבורכת עבור לקוחות FTX לאחר קריסת בורסת הקריפטו בחודש נובמבר. 

עצוב: הכלבה האייקונית ממטבע הקריפטו של אילון מאסק חולה במחלה קשה

ואולם, ויג'אי אייר, סגן נשיא לפיתוח תאגידי ובינלאומי בבורסת הקריפטו לונו, מזהיר כי "ביטקוין נמצא במגמת ירידה כבר יותר משנה, שהיא תקופת שיא עבור שוק המטבעות הקריטוגרפיים". 

חנות ביטקוין בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חנות ביטקוין בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בינתיים, נתוני האינפלציה בארה"ב צפויים להעיד על ירידה באינפלציה, כאשר בנוסף מדד המחירים לצרכן בארה"ב צפוי לרדת ב-0.1% בהשוואה לדצמבר. האינפלציה, אמנם, עדיין צפויה לעלות ב-6.5%, אם כי עדיין מדובר בעלייה מתונה יותר בהשוואה לחודשים האחרונים. 

הפד ובנקים מרכזיים אחרים העלו את הריבית במהלך השנה האחרונה במאמץ לבלום את האינפלציה המתפתחת, מה שהוביל לירידות חדות בערך מטבעות הקריפטו. התקווה כעת היא שהבנק המרכזי יוריד את הריבית ויסיר חלק מהלחץ. 

אייר מזהיר כי חדשות שליליות נוספות שיגיעו מכיוונם עלולות לגרום לערך הביטקוין לרדת מתחת ל-17 אלף דולר, ולסלול את הדרך לירידות נוספות, ואף לירידה פוטנציאלית של הנכס הדיגיטלי בטווח של בין 12,000 ל-14,000 דולר.