לקראת טלטלה עולמית? לאחר קריסת בנק סיליקון ואלי בסוף השבוע האחרון, בנק אמריקאי נוסף, "Signature Bank", נסגר. נדב לידור, מנכ"ל Brex ישראל, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס להתפתחויות הדרמטיות. 

דרמה בארה"ב: לאחר קריסת בנק "ההייטק" SVB - בנק נוסף נסגר
הקריסה הבנקאית הגדולה ביותר מ-2008: הרגולטור סגר את בנק סיליקון ואלי

על קריסת בנק סיליקון ואלי: "זה בנק שיש לו מורשת של 40 שנה, סופר לא טריוויאלי שדבר כזה יקרה במהירות כזאת. איך זה קורה? יש כאן שני תהליכים לתהליך, יש את הבעיה שנוצרה ואז את הפאניקה שנוצרה", ציין והוסיף: "בנק SVB ששירת לקוחות הייטקיסטים קיבל פיקדונות מאוד גדולים לאורך השנים האחרונות והיה צריך להשקיע אותו, מה הוא עשה? קנה אג"חים בטווח של 10 שנים עם החזרים סבירים, אבל כמובן מאז עליית הריבית, האג"חים האלה הפכו להיות הרבה פחות אטרקטיביים".

עוד הוסיף כי "פתאום הוא התעורר יום אחד בבוקר ואמר 'יש לנו פה בעיה, יש לנו פה חור של מעל שני מיליארד דולר של בעצם הפסדים שלנו'. מיד לאחר מכן נוצרת פאניקה וזו כמובן ריצה אל הבנק שקרתה שם".

על קריסת "Signature Bank", אמר: "אני חושב ש־SVB וסיגניצ'ר אלה סיפורים אחרים. אני לא חושב שבעיות הסיכון שהם לקחו הן דומות, אבל מה שכן קורה, שכולם אומרים 'אני לא רוצה שהכסף שלי יחנה במקום לא בטוח עם סיכונים, אני אקח את זה לאחד הבנקים היותר גדולים'. לכן במהלך סוף השבוע ראינו נפילות של בנקים בכלל וספציפית בבנקים יותר קטנים". 

עוד טען כי "הרבה מהלקוחות שלנו מהר מאוד הזרימו את הכסף מ־SVB, במיליארדי דולרים, זה לא כמובן רק "Brex", אבל גם אנחנו וגם בנקים נוספים ראו פיקדונות עולים במהלך 72 השעות האחרונות".

בתוך כך, חברת הבנקאות וההשקעות "גולדמן זאקס", העריכה כי לא תחול העלאת ריבית נוספת בהמשך החודש הנוכחי. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הודיע על חיזוק הרגולציה והפיקוח על הבנקים הגדולים במדינה.