שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומועצת החלב הגיעו להסכמות על צמצום בכמחצית של עליית תעריף החלב לשנת 2023. ביצוע המהלך הינו בכפוף להסכמות הדירקטוריונים של הגופים הרלוונטיים.

מכה נוספת לכיס הישראלי: מחירי החלב יתייקרו 
באופוזיציה תוקפים: "בממשלה ידעו על התייקרות החלב לפני חודשים ולא עשו דבר"

מטעמו של שר האוצר, נמסר כי "במסגרת הסיכום הוסכם גם שעליית התעריף שתוכננה לנובמבר 2023 שמקורה בהסכם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן, בשווי 1.5%, לא תתרחש. ההתייקרות תעמוד על 9.28% במקום 17.5% ו-3.1% במאי 2024".

סמוטריץ' עצמו בחר לתקוף את הממשלה הקודמת: "הצלחנו לבלום את התייקרות החלב כמעט בחצי. זה לא היה פשוט, בעיקר בעקבות ההתנהלות חסרת האחריות של לפיד וליברמן. למחלבות היו דרישות, אך לאחר משא ומתן ארוך – בלמנו את ההתייקרות שהיתה אמורה להיות כפולה".

עוד הוסיף: "אחרי המענה הדחוף שנאלצנו לתת בזמן קצר אנחנו נכנסים להליך תיקון מעמיק במשק החלב. הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד האוצר שיבחנו את כל שרשרת הייצור, החל בריכוזיות במקטע יבוא הגרעינים והמזון לפרות, דרך מחיר המטרה, וכלה במחלבות, בבעלויות הצולבות ובמחיר המפוקח, כל זאת המטרה לשחרר את המשק מריכוזיות עודפת ותכנון אנכרוניסטי ולהתקדם לעבר שוק פתוח ותחרותי, לצד שמירה על החקלאות והציונות בישובי הספר".