"כמו שאתה מבין, אני שבע הבטחות. כבר משנות ימי ילדותי בגיל 8 אני שומע על הרכבת לאילת". כך אומר ל"מעריב" ראש עיריית אילת אלי לנקרי.

מק"ש עד אילת: הממשלה הציגה את תוכנית הרכבת המהירה
בכיר לשעבר ברכבת ישראל מעריך: האם הקו לאילת הוא ריאלי?

למרות זאת, הוא מגלה אופטימיות גדולה ואומר: "בכל זאת, היום אנחנו במקום שונה. אני מזהה קונצנזוס לגבי הפרויקט. בעבר הסתייגו ממנו, בעיקר גורמי המקצוע באוצר. רכבת שתחבר את אילת לישראל היא בשורה אדירה".

לנקרי מסביר כי "פרויקט הרכבת יקדם את הסכמי אברהם וגם את ההסכמים המסתמנים עם סעודיה. זה משנה את כללי המשחק והופך את אילת לעיר של שלום אזורי. הסחר, שהתחיל להתפתח, ועובר דרך נמל אילת, ילך ויגדל".

הים האדום באילת  (צילום: פלאש 90)
הים האדום באילת (צילום: פלאש 90)

"אין סיבה לאוניות להפליג דרך התעלה כדי להגיע לים התיכון כאשר יש את אילת", הוא מציין. "במקביל נוכל לחבר את ירדן באמצעות המעבר היבשתי לים התיכון. יש כבר התעניינות בנושא. יש גם התעניינות בנושא חקלאות ימית ואנרגיות מתחדשות".

על מחירי המלונות היקרים בעיר הוא מוסיף: "אם תתקשר היום להזמין מלון באילת תופתע לגלות שהמחירים השנה נמוכים לעומת השנה שעברה. אני עדיין לא מצדיק את המחירים, אבל קח בחשבון שאילת לא דומה לעקבה או לסיני. זה לא אותו מוצר, אלה לא אותם עובדים ועלות העבודה שונה לחלוטין".

הריאיון המלא עם ראש עיריית אילת יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"