חברת גוגל, שיזמה את יום המכירות שופינג IL, דוחה בכמה ימים את חג הקניות שנועד להתקיים בימים רביעי וחמישי בשבוע הבא. כמו כן, הוחלט בעקבות המלחמה בעזה כי יום הקניות יימשך כמה ימים - ולא יומיים בלבד.

היום ה-25 | צה"ל השתלט על מעוז חמאס בג'באליה; מטח לעבר מרכז הארץ
תיעוד חדש מהמסיבה בשבת השחורה: זה מה שעשו המחבלים לערביי ישראל

הוא גם יותאם מבחינה טכנולוגית, כך שיתאפשר לכמה שיותר בתי עסק להשתתף באירוע המכירות, ובדגש על עסקים קטנים. בנוסף, השנה הוחלט לשים דגש על מכירות בעיקר של מוצרים מהדרום, מיישובי העוטף וקו העימות.

מיזם המכירות של גוגל ייעשה בשיתוף משרד הכלכלה, שכבר התחיל בפרסום בטלוויזיה לקידום העסקים בדרום. בשלב זה לא ברור באיזה פורמט ייערכו ימי המכירות באינטרנט של יזמים בינלאומיים, כמו יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מנדיי.

מחברת גוגל נמסר כי החברה תקיים השנה את שופינג IL במתכונת שונה: "אנחנו עובדים על פורמט שייתן מענה לצרכים העדכניים של העסקים השונים בארץ. הפגיעה בעסקים חובקת את כל האזורים בישראל בשל הגיוס הנרחב, חוסר הוודאות הכללי והמצב במשק".

בתוך כך, בנק מרכנתיל הצטרף לבנקים האחרים בדומה לחברת האם (בנק דיסקונט), ויעניק פטור של חצי שנה מתשלום משכנתה ללקוחות המתגוררים עד 7 ק"מ מגבול עזה. הפטור יהיה בתוקף לחצי השנה, ויחל בנובמבר 2023 ועד אפריל 2024. הלקוחות האמורים אינם נדרשים לפנות לבנק, שכן ההקלה תתעדכן באופן אוטומטי.

שוקי בורשטיין, מנכ"ל מרכנתיל: "ימים מורכבים עוברים על כולנו, ימי מלחמה לצד תקופת כלכלית מאתגרת. אנו קשובים לצורכי לקוחותינו, ופועלים כדי להקל את תזרים המזומנים באמצעות מגוון פתרונות מימון. נמשיך לסייע כדי לאפשר להם לצלוח את התקופה המאתגרת העומדת בפני כולנו".