"צריכים ללכת לבחירות, כדי שהעם יגיד את דברו על מה שקורה מאז המלחמה. צריך לקיים בחירות, ואם נתניהו יחשוב שהוא צריך להתמודד פעם נוספת, זה כבר עניין שלו. אני במקום ביבי לא הייתי רץ מחדש לבחירות", כך אומר ל"מעריב" בראיון לוחמני יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד.

לדבריו, "חייבים לעשות ריסטארט למדינה. אני שומע על כך בכל הסיורים שאני עושה. אני מתרשם מהפעילות האזרחית ומהשותפות והחברות שכולנו מחפשים. קיים רצון אמיתי לאחדות ולא לפילוג. יש לצערי גורמים פוליטיים שממשיכים לפלג, ואת זה אפשר לעצור רק בבחירות. נבנה מדינה עם פוליטיקה חדשה שלא מפלגת".

בתשובה לשאלה על ההחלטה להמשיך בחלוקת הכספים הקואליציוניים אמר: "זאת שערורייה. ממשיכים לשחק את הפוליטיקה של אתמול. המדינה השתנתה לחלוטין מאז המלחמה. הממשלה לא מתנהלת כמו שצריך. העם רואה את מה שקורה, והפוליטיקאים ישלמו את המחיר. הייתה אפשרות ליצור כאן שינוי אמיתי בסדרי העדיפויות, לרתום את התקציב למאמץ המלחמתי, ולדחות את הכספים הקואליציוניים למועד אחר. כל שקל למאמץ המלחמתי, חשוב. בסוף העם ישפוט את הביזיון הזה".

עוד אמר: "אנשים מבינים שנעשים כאן דברים שלא ייעשו. צריך לבטל משרדים מיותרים ולפנות את הכסף למאמץ המלחמתי. חייבים להראות שאנחנו משדרים שינוי בסדרי העדיפויות. בינתיים ממשיכים בפוליטיקה הקטנה וזה משגע אותי".

בר־דוד דוחה את הטענות שעובדי המדינה והמגזר הציבורי לא נכנסו מתחת לאלונקה. "אני קובע שכל עובדי המגזר הציבורי התגייסו לנטל המלחמה ועובדים 24/7. הרשויות המקומיות עובדות מסביב לשעון כבר מתחילת המלחמה. כל החברות הממשלתיות עובדות בחלקן תחת אש. כל המגזר הציבורי נמצא בהחלט מתחת לאלונקה, ואנחנו עושים את שלנו. כשבממשלה יעשו את שלהם ויתחילו לדבר על קיצוצים אמיתיים, שיבואו לדבר איתנו".

על מתווה הפיצויים של האוצר הוסיף: "לאחר שבתחילה תקפתי את המתווה, כיום הוא סביר. אבל אם המלחמה תואץ ונחזור לתקופה של השבועיים הראשונים של אוקטובר, צריך להרחיב את המתווה. למרות שהמתווה סביר, הוא צריך להימדד ביעילות הביצוע".

לדברי בר־דוד, "דאגנו לשפר את תנאי החל"ת ושינינו את זה גם בתקנות ובחקיקה. כיום יש גם מנגנון שמעניק פיצוי למעסיקים, אם כי גם הוא לא מושלם. זה המקסימום שאפשר להוציא בתקופה המדוברת. המשק מתחיל לחזור לעצמו וגם בתקופת המלחמה, המפעלים והתעשייה עבדו, כולל המגזר הציבורי".

הריאיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב סופהשבוע"