רגע לפני פתיחת השנה החדשה הודיע משרד האנרגיה והתשתיות כי מאחר ולא קיבלו עדכון ממשרד האוצר ביחס לצו הבלו לינואר 2024, מחיר הדלק יעמוד כעת על 7.22 ש"ח לליטר, עלייה של 28 אגורות מהפעם הקודמת. הפרשן והעורך הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, הביא הבוקר (שני) פרטים נוספים על הידיעה בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

"סטרוק לא מבינה מתי לבלום את פיה, והכי חמור - נתניהו מגבה אותה": ישראל זיו תוקף
29 לוחמים נהרגו בתאונות ברצועה, 18 מהם בעקבות ירי דו"צ

"הבנזין אכן התייקר אמש בחצות ב־28 אגורות לליטר, הציבור הרחב לא ידע כי בעצם זו הייתה החלטה שהתקבלה באישון לילה", עדכן. "זה יהיה המחיר שיהיה בתוקף עד סוף החודש, חוץ מזה מחכות לנו עוד מספר התייקרויות. יש ייבואני מזון, הם מסבירים שהמחירים בעולם עלו מבחינת הספקים, בנוסף הייתה התייקרות של האירו לעומת השקל ולכן נאלצים להעלות את המחירים".

באשר לריבית ולאפשרות כי גם היא תשתנה, הסביר: "יש מחלוקת לגבי הריבית, הרבה חשבו שהיא אכן תרד אבל בימים האחרונים התברר שהריבית כנראה תישאר ללא שינוי. אני מעריך שהיא תישאר ללא שינוי כי האינפלציה עדיין לא נעלמה, אנחנו רואים העלאות מחירים. לא עושה רושם שהממשלה מתרגשת מהמלחמה, ולכן ככל הנראה הריבית תישאר ללא שינוי. מי שישלם את זה זה אנחנו הציבור הרחב. במצב הנוכחי במידה וזה לא ישתנה חברות דירוג האשראי הבינלאומיות תאלצנה להוריד את דירוג האשראי".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM