"אני לא יודע מה יקרה, אבל אני מתפלל בכל בוקר שהממשלה הנוראית הזאת תיעלם מהעולם. ברגע שיהיה קצת שקט נלך לבחירות, ורק העם יקבע את מצב אי־האמון. נתניהו חייב להבין שבמשמרת שלו קרה האסון הכי נורא, והוא חייב לקחת אחריות". כך אומר המנכ"ל והבעלים של רשת טיב טעם, חגי שלום.

לאחר האזהרה של נגיד בנק ישראל: אלו הקיצוצים שנרגיש אותם עמוק בכיס | דיווח
"אנשים ירצו לפצות את עצמם": מומחים לצרכנות עם תחזית אופטימית ל-2024

והוא מוסיף: "אני מבקש מהממשלה: לכו לעם ובקשו מנדט חדש. רק העם יחליט אם אחרי האירוע החריג ביותר בתולדות המדינה צריך לתת לממשלה מנדט חדש. הבחירות יקבעו מי יוביל את הליכוד. אחרי שעוברים לפאזה הבאה במלחמה, צריך לקבוע בחירות בתוך שלושה־ארבעה חודשים".

שלום אומר עוד: "טיב טעם היא לא רשת דיסקאונט. הוצאות המימון גבוהות, והשכר גבוה בגלל סופי השבוע. מדובר במיליוני שקלים, ויש לזה מחיר. עד היום ספגנו את העלויות בגלל המלחמה.

"למרות כל אלה, ולמרות חוויית השירות ברשת, אנחנו מתחייבים שגם ב־2024 נשמור ב־3,000 מוצרים על רמת מחיר לא גבוהה ממחירי המוצרים בשופרסל. אני תומך בגידול וקנייה של פירות וירקות מתוצרת הארץ, ולא בגדר ססמה. חייבים לעודד, ולא להרוג את החקלאות".

על השאלה כיצד נראו חגיגות הסילבסטר ברשת, שקהל קוניה מונה רבים מיוצאי רוסיה, הוא עונה: "הסילבסטר נחשב אצלנו לחג של קניות. השנה נהגנו בצניעות מופלגת, הסתרנו את סמלי החגיגות כדי להזדהות עם המצב, שאכן אינו מזהיר. ובכל זאת זה היה סוף השבוע המוצלח ביותר של הרשת בשנה כולה. המכירות בסוף השבוע האחרון גדלו ב־15%־20% מעל ההיקף שהבאנו בחשבון. התוכנית העסקית העדכנית שלנו, הכוללת השקעה בחנויות, מביאה בחשבון גידול נוסף במכירות וברווח. אנשים מתחילים לחזור לקנות".

על המלחמה אומר שלום, אלוף (במיל'): "אני מרגיש שמתפקדים בסדר גמור, אבל זאת מלחמה מזן אחר. הייתי קצין חימוש בששת הימים וביום כיפור קצין חימוש של אוגדה 146 - וזאת מלחמה ששונה לחלוטין מבחינה גיאוגרפית. קווי האספקה קצרים מאוד וזה מקל, אבל מדובר במלחמה קשה עם אתגרים לא פשוטים".

הראיון מלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"