"נתניהו מונע אך ורק משני שיקולים: השרידות הפוליטית והבריחה מאחריות. השיקולים הפוליטיים שלו באים על חשבון המדינה, הביטחון והחטופים. הבריחה מאחריות נוגעת לכל תחום. אצל נתניהו, הכל פוליטי ולא אכפת לו מהמדינה". כך אומר שר האוצר לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן.

להגברת התחרות: הצעד שיאפשר מזרחי טפחות ללא צורך בפתיחת חשבון
המפקח על הבנקים: יכולת מתן האשראי בבנקים עלולה להיפגע עקב מיסוי רווחי היתר

לדבריו, "נתניהו הפך אותנו למצורעים בעולם וגם פגע בחוסן הלאומי. יש פגיעה חמורה במערכת היחסים עם ארה"ב שבה אנחנו תלויים בווטו במועצת הביטחון ובסיוע הביטחוני. זה חוסר אחריות להקריב את האינטרסים הביטחוניים של ישראל למען שיקולים אישיים. גם לו היה רוצה לפרוש, הוא לא מסוגל בגלל השיקולים המשפחתיים והצורך להישאר בבית עם שרה".

שר האוצר לשעבר שב מדגיש: "אני מכיר אותו עשרות שנים. מבחינתו ומבחינת משפחתו מה שחשוב זה רק השלטון ואין שום תחליף אחר לקיומו".

בתשובה לשאלה כיצד הוא מפרש את התנהלותו מול האמריקאים והפלסטינים הוא מסביר: "בינתיים הוא גם בונה לעצמו נתיב מילוט והוא באטרף על הסיפור הסעודי. הוא אינו רוצה להיכנס למורשת ההיסטורית כאחראי על המחדל הגדול ביותר בתולדות ישראל. אבל המחיר של הסכם שלום עם הסעודים, יהיה הסכמה ישראלית לתוכנית הגרעין שלהם והסכמה להקמת מדינה פלסטינית. התנגדותו להקמת מדינה פלסטינית היא מהשפה אל החוץ. בפועל, הוא לא מתנגד, כי הוא התחייב לסעודים שימצא את הדרך לפשרה. הוא טוב בזה. הוא כבר יידע למכור איזה ניסוח כמו מזרח תיכון חדש. הוא יכול לתת אלף הסברים".

על עמדתו בנושא הבחירות הוא מוסיף: "הכי רצוי שנלך לבחירות מיד אחרי תום המלחמה. נתניהו יכול למשוך את זה לכל היותר עוד שנה. גם לאמריקאים יש אינטרס לסיים את המלחמה כמה שיותר מהר. גם לנו יש את מגבלות המשק, גיוס אנשי מילואים והשחיקה, וגם לזה יש מחיר. נתניהו שלח אליי שליחים כדי להצטרף לממשלתו, אבל הבהרתי מיידית שאני לא מעוניין להצטרף כשר כי יש כבר 38 שרים. רציתי לתרום לקבינט המלחמה, אבל הסברתי כי שנייה אחרי סיום המלחמה, לא אהיה בממשלה. נתניהו חייב ללכת הביתה".

על השאלה מדוע לא קידמתם את חוק הגיוס בממשלת השינוי, הוסיף ליברמן: "כשקמה ממשלת השינוי, מצאנו אדמה חרוכה. בכלכלה היה גירעון עצום, הייתה קורונה וגם אבטלה. לא יכולנו בתוך שנה וחצי לטפל בכל הנושאים. הרעיונות בנושא חוק הגיוס לא רלוונטיים בגלל המלחמה בעזה. הניסיון להביא מתווה עם תמריצים, זה שטויות. צריך חוק אחד פשוט: כולם בגיל 18 מתגייסים או לצה"ל או לשירות אזרחי. אם אתה שואל אותי, גם חילונים שאינם כשירים, יוכלו לבחור שירות אחר בהתאם לפרופיל הצבאי וההחלטות של המיון בבקו"ם. היום חסר כוח עזר בבתי חולים ובבתי אבות וזה רלוונטי במיוחד במקרה של התלקחות בצפון".

על ביקורתו על תקציב 2024 הוא מוסיף: "קיבלתי את האוצר עם גירעון של 144 מיליארד שקל והשארתי לממשלה הזאת עודף של 10.6 מיליארד שקל. הכסף בוזבז לא רק בגלל המלחמה, אלא בגלל שאין מדיניות ביטחונית וגם לא כלכלית. המדיניות היחידה היא איך שומרים על קואליציית 64. אנחנו משלמים דמי חסות כבדים לתחזוקת מפלגות החרדים, סמוטריץ' ובן גביר. אין בתקציב הנוכחי שום רזרבה למקרה של התלקחות בצפון".

עוד אמר ליברמן: "אני לא מבין מדוע לא מטפלים בסוגיית העובדים הזרים כשחסרים כרבע מיליון עובדים בחקלאות, בתעשייה, במלונאות ובבנייה. כידוע, הגעתי מקישינב במולדובה ואני משוחח עם השלטונות והם מספרים שהם תקועים, בגלל שבממשלה מסרבים לתת להם שיפוי במקרה של התלקחות בצפון".

על הורדת דירוג האשראי של מודי'ס הוא מוסיף: "בתקופתי כשר אוצר, דווקא עמדנו בפני העלאת דירוג האשראי ובסוף זה לא קרה. מודי'ס עשו איתנו חסד, כי עוד כמה חודשים, ובהנחה שדבר לא ישתנה, הם יורידו אותנו בעוד דרגה וזה עלול לפגוע בבנקים, שייאלצו לגייס כסף בריבית יותר גבוהה".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"