עלייה במספר הישראלים שלא סוגרים את החודש ונמצאים במינוס בדרך קבע. כך עולה ממדד ארגון פעמונים, המלווה משפחות בתחום כלכלת הבית, לשנת 2023. לפי המדד, לאורך השנים האחרונות יש ירידה מתמשכת בחוסן הכלכלי של הישראלים. 24% מהישראלים ב-2023 היו במינוס כ"דרך חיים" לעומת 20% בשנת 2022. 27% מהישראלים כלל לא חוסכים לעומת 21% ב-2022. 
עוד עולה מהדוח כי 46% מהישראלים חוו בשנה האחרונה החמרה ביכולתם לסגור את החודש ויותר ישראלים מוותרים על צריכת מוצרים חיוניים: 42% מוותרים על חוגים, 47% על טיפולי שיניים, 35% על ביקור אצל רופא ו-31% על רכישת תרופות. 26% מהעצמאים דיווחו על פגיעה ביכולתם להחזיר משכנתא כתוצאה מהמלחמה (לעומת 18% בשנה שקדמה למלחמה). 61% העידו שהם רוכשים את הידע הכלכלי שלהם באינטרנט ו/או ברשתות חברתיות.

מנכ"ל ארגון פעמונים, צביקה גולדברג: "נתוני המחקר אינם מעודדים. יותר ויותר משקי בית שבירים כלכלית ואינם נהנים מחוסן וביטחון כלכלי. אנחנו קוראים להנעת תוכנית לאומית, שתאפשר התמודדות רב-ממדית עם סוגיית ההתנהלות הכלכלית בחברה הישראלית. יש להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים".

שרון לוין מנהלת הסברה בארגון פעמונים: "ממצאי הדוח מדאיגים אותנו מאוד. אנו רואים שהמצב של מחצית מהציבור החמיר ומשפחות לא מצליחות לסגור את החודש, אחד מתוך שלושה אנשים לא מצליח לחסוך וזה פוגע בעתיד הכלכלי. גילינו גם שרבים בציבור נאלצו לוותר על חינוך משלים לילדים - חוגים או שיעורים פרטיים, ויתרו על טיפול בבריאות שלהם - טיפולי שיניים, ביקורים אצל רופא או רכישת תרופות. עליית המחירים בכל התחומים משפיעה מאוד על משקי הבית, והדוח שלנו משקף תמונה די עגומה של המצב הכלכלי של המשפחות בישראל".

מדד פעמונים נערך על ידי יחידת המחקר של ארגון פעמונים בניהולה של סיגל גמליאלי-פרידמן, ומתבסס על סקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, בקרב 1,053 ישראלים מגילאי 21 ומעלה בחודש דצמבר 2023.