התוכנית העסקית של רשת אופיס דיפו לאחר זכייתה במכרז על מוצרי החשמל והאלקטרוניקה בדיוטי פרי בנתב”ג כוללת הכנסת מגוון מוצרים חדשים בכפוף לאישור רשות שדות התעופה (רש”ת). 

ל”מעריב־השבוע” נודע שעל פי תוכנית העבודה לשנה הקרובה, בכוונת הרשת להגדיל את מחזור המכירות בחנויות בנתב”ג ב־2019 ליותר מחצי מיליארד שקל, זאת לעומת מחזור המכירות של רשת א.ל.מ (הזכיינית הנוכחית) ב־2018 שהסתכם ב־420 מיליון שקל בלבד. מתוכם 340 מיליון שקל, מחזור המכירות בטרמינל 3 ו־80 מיליון שקל מחזור המכירות בטרמינל 1.

בכוונת אופיס דיפו למכור בדיוטי פרי, פרט למכשירי חשמל ואלקטרוניקה (המכונים “מוצרים לבנים”) גם מכשירי סלולר מתוצרת סין, מוצרים מתחום הגיימינג, מכונות קפה ועוד. נוסף על כך בכוונת החברה לנצל את היותה יבואנית מקבילה של מוצרי APPLE. כאמור, זכתה בזיכיון אופיס 3000, לאחר שגברה במכרז על חברת אלקטרה מוצרי צריכה ועל רשת א.ל.מ. הזכייה בתוקף לשש שנים עם אופציה לשלוש שנים נוספות. אופיס הציעה דמי זיכיון בסיסיים של 53.9 מיליון שקל בשנה, והם יגדלו בהתאם להיקף המכירות. על פי ההסכם, הרשת תפעיל שתי חנויות בטרמינל 1 ובטרמינל 3 המשתרעות על שטח של 900 מ”ר.


אופיס דיפו נשלטת על ידי רני צים המפעיל 39 סניפים שלה. החברה שולטת גם ברשת משחקי המחשב ג’וייסטיק (ארבע חנויות ובקרוב ייפתחו שש נוספות) ומוכרת את מוצרי  APPLE (שלוש חנויות ובקרוב ייפתחו חמש נוספות). רמת המחירים של מוצרי הדיוטי פרי בנתב”ג אטרקטיבית בשל פטור ממע”מ בסך 17% (שישנו גם באילת) בקנייה של עד 200 דולר, ובשל היכולת להגיע עם הצעות ערך שאין במקומות אחרים. מס הקנייה, יתרון נוסף שהיה רלוונטי בעבר, בוטל לפני כשנה.

מנשה זילכה, מנכ”ל הרשת, מסר ל”מעריב ־השבוע”: “התמודדנו על המכרז כי תנועת הנוסעים היוצאים מסתכמת כיום בעשרה מיליון ותגיע ב־2019 ל־11.6 מיליון. תנועת הנוסעים בטרמינלים 3 ו־1 תתעצם בשנים הקרובות, ומבחינת אופיס דיפו מדובר בפוטנציאל גדול. אנחנו מגיעים עם ניסיון קמעונאי עצום. רני צים עשה אקזיט כשמכר את רשת ‘כמעט חינם’ ב־400 מיליון שקל. הוא קמעונאי ונדלניסט בנשמה. אני ניהלתי לפני אופיס דיפו את רשת קרביץ במשך 17 שנה, כך שהתחום מוכר לנו ונוכל לעשות זאת טוב יותר”.

בתשובה לשאלה על המוצרים חדשים שבכוונתם למכור הוסיף זילכה: “נמכור כל מוצר שנוכל לקבל לגביו אישור מהנהלת רש”ת. אנחנו חושבים על טלפונים סלולריים של חברות סיניות שלא נמכרים בדיוטי פרי מסיבה לא ברורה. בד בבד, נבדוק את כדאיות מכירת מכונות הקפה. ללקוחות יהיה יתרון עצום בקניית כל המוצרים תחת קורת גג אחת, ואני מבטיח שיהיו גם מבצעים אטרקטיביים”.