המפולת בבורסות העולם נמשכת. עם פתיחת המסחר הבוקר (שלישי) המדדים באחוזת בית רושמים ירידות שערים, זאת בעקבות הירידות בניו יורק ובבורסות המזרח. מדד ת"א 35 מאבד 2.1%, הבנקים מוחקים 3.2, מדד ת"א 125 מוחק 2.1% מערכו; המניות של דיסקונט ופועלים יורדות ב-3.6%, בינלאומי ב-3.1%; קבוצת דלק נסוגה ב-2.9% ביום תשיעי ברצף של ירידות, פריגו נחלשת ב-2.5% ביום עשירי לירידות. גם מניות חברות הביטוח רושמות ירידות חדות: כלל צונחת ב-5.17%, מגדל מאבדת מערכה 4.57%, מנורה מבטחים יורדת 4.48% והראל צונחת ב-4.13%.



אמש המשיכו הירידות בבורסה של ניו יורק. מדד הדאו ג'ונס איבד כמעט שלושה אחוזים מערכו, הנסדא"ק צנח במעל 5% ומדד ה-s&p 500 ירד ב-2.71%. במזרח הרחוק ננעלו השווקים בירידות שערים גדולות יותר. מדד הניקיי של טוקיו צנח ב-5% מדד ה-FTSE של לונדון רושם ירידה קטנה יותר בגלל הפרשי השעות - 0.95%. 
הירידות בוול סטריט נרשמות, במידה לא מועטה, בגלל ההתבטאויות של הנשיא דונלד טראמפ. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה היום כי טראמפ שקל לפטר את שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, זאת לאחר שבסוף השבוע כבר דווח שגם יו"ר הבנק המרכזי, ג'רום פאוול, מועמד לפיטורים. אתמול כתב טראמפ בטוויטר כי "הבעייה היחידה של הכלכלה שלנו הוא הפד. הוא דומה לשחקן גולף הוא לא קולע כי אין לו את זה".

עם זאת, ההשפעה של מש שקורה בניו יורק על ישראל היא מתונה יחסית, משום שמדי חודש קרנות הפנסיה מזרימות לשוק ההון של ישראל כשלושה מיליארד שקלים, שחלקם הגדול מגיע לשוק המניות ושוק האגרות חוב.