נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, העניק היום (רביעי) היתר שליטה בחברת לאומי קארד לקרן וורבורג פינקוס, וזאת לאחר תהליך מעמיק שביצע בנק ישראל לבחינת נאותות הקרן בהיבטי אמינות, חוסן פיננסי, מימון עסקת הרכישה, והמודל העסקי המתוכנן של החברה. כזכור, ההסכם בין בנק לאומי וקרן וורבורג פינקוס נחתם בחודש יולי 2018, כחלק מיישום החוק להגברת התחרות בבנקאות, בו נקבע ששתי חברות כרטיסי האשראי שבבעלות הבנקים הגדולים – לאומי קארד וישראכרט  - יופרדו מהם. מטרת החוק הייתה ליצור שני גופים פיננסיים עצמאיים שיגבירו את התחרות בתחומים הפיננסיים. 



נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון התייחס להיתר שהעניק לקרן וורבורג פינקוס, ואמר כי "לאחר שבחנתי באופן מעמיק את מכלול ההיבטים הנוגעים להפרדת חברת לאומי קארד מבנק לאומי והפיכתה לגוף פיננסי עצמאי, החלטתי להעניק את היתר השליטה לקרן וורבורג פינקוס לרכישת לאומי קארד. מתן ההיתר מאפשר את הפרדת החברה  והפיכתה לגוף פיננסי עצמאי,  מתוך מטרה לקדם את הרפורמה בשוק האשראי והתשלומים ולהכניס תחרותיות וחדשנות פיננסית בתחום חשוב זה", עוד הוסיף הנגיד כי "כניסה של גופים פיננסיים בינלאומיים לשוק הישראלי, כדוגמת הקרן שרוכשת את החברה, צפויה להביא ידע, ניסיון, וכלים חדשים בתחומי המימון והתשלומים, ומשקפת אמון בפוטנציאל לפיתוח המערכת הפיננסית הישראלית. אני מצפה שהחברה החדשה תשתמש ביכולות ובמידע הנמצא ברשותה לרווחת הצרכנים, תוך הגדלת התחרות והחדשנות, בדגש על תחום האשראי לעסקים קטנים וזעירים".
 
המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר הוסיפה: "היום "נולד" גוף פיננסי עצמאי חדש בישראל ואנו גאים על כך. הפיקוח על הבנקים רואה בהפרדת חברות כרטיסי האשראי מנוף לקידום התחרות בתחום התשלומים ותחומי האשראי הקמעונאי, ופעל במרץ בשנתיים האחרונות כדי לקדם ולאפשר את הרפורמה. מאז אישור החוק לקידום התחרות חלה ירידה משמעותית בעמלות הסליקה שמשלמים העסקים הקטנים, מה שמעיד על הלחץ התחרותי שכבר נוצר בשוק. למשל, התחרות הצפויה על הלקוחות הקמעונאיים כבר הובילה את הבנקים לפתח אפליקציות תשלומים נוחות וזולות ללקוחות. אנו פועלים כדי שהציבור הרחב ימשיך להנות מהתחרות שתתפתח באמצעות הפרדת חברות כרטיסי האשראי, וצעדים מבניים נוספים שבנק ישראל מקדם".