בישיבת וועדת הכספים ביוני 2018, הציג אסף מיכאלי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון את נתוני הכפל הביטוחי בישראל. בראש הטבלה ממוקמים ביטוחי החיים עם 26 אחוזי כפל ביטוחי וכן 22 אחוזים בביטוחי הבריאות. 5.5 מיליארד שקל בשנה משלמים ישראלים עבור ביטוח בריאות! בדיוק כך, מדינת ישראל היא מעצמת ביטוח (מקום 3 ב OECD  בשיעור המבוטחים), בעיקר בזכות הביטוח הקולקטיבי ממנו נהנים עובדים רבים בישראל. סיבה נוספת לריבוי הביטוחים נובעת מכך שתחום הביטוח הוא תחום פרוץ וכל חברת ביטוח, סוכנות וכן גופים נוספים, רשאים לפנות אליכם ולהציע לכם ביטוחים. כתוצאה מכך, אנחנו מבוטחים מעל לראש ומשלמים על כך ביוקר, לשמחתם הרבה של חברות הביטוח.

האם גם נקבל יותר פיצוי במקרה ביטוחי? במקרים של "פוליסת פיצוי" במקרה של כפל ביטוחי אכן נקבל יותר, אך ב"פוליסות שיפוי" שבהן חברת הביטוח נדרשת לטפל בנזק ולהחזיר את המצב לקדמותו, הדבר לא ניתן כלל. 

שיטות המצליח של חברות הביטוח
מה גורם לכפל ביטוחי? חוסר ערנות מצדנו וכן רצון של חברות הביטוח, להציע לנו את מרכולתם, ללא בדיקה רצינית של מצבנו הביטוחי הקיים. כתוצאה מכך, רבים אוספים לעצמם ביטוחים מכל הבא ליד, ללא שום ביקורת, השוואות, מעקב והבנה לגבי כללי הפוליסה שנרכשה, וברגע קפריזי אחד. המצב גרוע במיוחד בכל הקשור לביטוחי בריאות שבהם רבים מוצאים את עצמם מבוטחים בביטוחים משלימים וכן ביטוחים פרטיים נוספים שלהם מרכיבים חופפים רבים.
  
חוסר ערנות גורם לכפל ביטוחי. צילום: יח
חוסר ערנות גורם לכפל ביטוחי. צילום: יח

שלומי כ' מגבעתיים, עובד שנים רבות בגוף ציבורי מספר על שיחה שהייתה לו עם נציג קופ"ח בעניין ביטוח סעודי. "עמדתי במצב לא נעים מול הנציג שסיפר לי על ההשלכות הקשות של מצב סיעודי. לומר את האמת.. סמכתי עליו, הרי ככלות הכול הוא פונה אלי מטעם גוף מכובד. בהחלטה של רגע רכשתי ביטוח ועכשיו יש לי הרגשה שמדובר בהוצאה מיותרת". לאחר שנבדק התיק הביטוחי של שלומי התברר מהר מאד ששלומי מבוטח סיעודית ממקום העבודה, כך שאכן צדק ומדובר בכיסוי מיותר. כמו כן, נמצאו 2 כפילויות נוספות המתקיימות בין הביטוחים שלו ושל אשתו, האחת בנושא תאונות אישיות וכן בבטוח בריאות. סך הכול נחסכו כמעט 6,000 בשנה, וכל זה בבדיקה פשוטה אחת. 

מעוניין לדעת אם יש לך כפילויות בביטוחים? ענה על השאלות הבאות בכדי לבצע בדיקה מקצועית ללא עלות:

ראשות שוק ההון: לחייב בדיקת כפילויות ביטוח

מדינת ישראל ערה למצב בעולם הביטוח ויצאה בשנים האחרונות עם רפורמה מקיפה ואפקטיבית שתכליתה יותר חיסכון ושקיפות מול חברות הביטוח. אם בעבר היינו נדרשים לנחש מה בעצם מציע לנו הביטוח הרי שכיום יש באפשרותנו לקרוא את כל סעיפי הפוליסה ולבצע בקלות השוואות עם ביטוחים מקבילים אחרים. גיליתם חפיפה בין ביטוחים? יש מה לעשות בעניין! אם עד לאחרונה יכולנו לרכוש חבילת ביטוח אחת בלבד, הרי שכיום ניתן להסיר סעיפים מסוימים שמיותרים בעיננו ולהוסיף סעיפים אחרים. לא די בכך וכיום מחויבות חברות הביטוח להציע חבילות ביטוח שעומדות בסטנדרטים מסוימים הכוללים את הרכב הביטוח וכן את מחירו.

כשהכוח עובר לציבור המבוטחים, אין פלא שחברות הביטוח חוששות. למזלן הרב, רבים עדיין לא גילו את כוחם ולא התחילו לפעול בכדי "לנקות" את התיק הביטוחי שלהם. לכן, גם כיום כשנתיים לאחר החלת הרפורמה בביטוח, רבים עדיין משלמים יותר פרמיות עבור פחות ביטוח. בנוסף לכך, רבים לא מודעים שיש להם "חורים" ביטוחיים וזה אף חמור יותר מכפל ביטוחי. חור ביטוחי משמעותו מהעדר כיסוי של עניין ביטוחי מהותי ואת הכשל הזה מגלים רק כשמאוחר מידי.

כך תבדקו אם גם אתם משלמים כספים מיותרים

מניסיוננו עם השירות עולה שרוב המבוטחים מחזיקים בכפל ביטוחי וכספים רבים מבוזבזים בכל חודש. כל שצריך לעשות בכדי לאתר כפל ביטוחי הוא למלא את הטופס הבא ונציג יחזור אליכם בהקדם בכדי לבחון חיסכון חודשי משמעותי בעלויות הביטוח שלכם.

מלא את הטופס הבא לבדיקת כפילויות וחוסרים בתיק הביטוחי ללא כל עלות או התחייבות