ענקית המזון המהיר, מקדונלד'ס הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא רוכשת בסכום של מעל 300 מיליון דולר את החברה הישראלית Dynamic Yield, שמשתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית כדי לאפשר למנהלי שיווק לבנות חוויית משתמש מותאמת אישית ללקוח. בעלי החברה ובעלה של אשת התקשורת שי לי שינדלר, ליעד עגמון, סיפר לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף" ב-103FM על משמעות הרכישה מבחינת החברה הישראלית, ומבחינת השינויים שיתבצעו בעקבותיה בעתיד. 



"אנחנו חברת טכנולוגיה ישראלית בת שבע שנים, עם 200 עובדים", סיפר תחילה עגמון, והסביר כי החברה מציעה לחברות "לשכלל את העדפות הלקוח, ולהציג לו את האפשרויות הכי נכונות לו. אנחנו נייצר חווית שימוש טובה יותר ללקוח וערך מוסף לכל מותג".



למה דווקא מקדונלד'ס צריכה אתכם. איך זה ישרת אותה?


"מקדונלד'ס היא חברה ששמה את הצרכן בראש מעייניה, ומקפידה לתת לצרכנים חוויות במהלך השירות. יש להם כ-70 מיליון בני אדם שאוכלים מקדונלד'ס מידי יום. ברגע שיש לך אפשרות לרכוש את המנה שלך דרך מסך דיגיטלי, יש לך אפשרות לשנות את החוויה כך שכל אחד יחווה חוויה מותאמת אישית".



זאת אומרת שאם אני אוהבת גלידה הם ידעו לזהות את זה ויאפשרו לי הנחה במחיר?


"זו דוגמא טובה".



עם איזה חברות אתם עובדים?


"אנחנו עובדים עם יותר מ-200 מותגי על, כמו איקאה ואורבן אאוטפיט. חלקן שומרות על ההסכם הזה בסוד כי אנחנו מקנים להם יתרון יחסי על המתחרים".



אם אני חברה של אורבן, הם יכולים לשלוח לי התראות ולאתר אותי כלקוחה פוטנציאלית למכנסיים או מעילים?


"אנחנו לא מתעסקים בהתראות, אך אם את נכנסת לאתר האמריקאי ותבחני מוצרי נשים ובמחשב אחר תבחני בגדי גברים - אז כשתכנסי לכל אחד מהמחשבים בפעם השנייה כבר תקבלי תוצאות מותאמות לחיפוש האחרון שלך. האתר ייראה שונה לגמרי בעקבות ההקלקות שלך".



הפעילות תישאר אצל מקדונלד'ס?


"אנחנו חברה פרטית שמקדונלד'ס קנתה אותנו. אנחנו הופכים להיות חברת בת שלה, אך ממשיכים לעבוד עם כל הלקוחות שלנו כרגיל. העבודה עם החברה תהיה הרבה יותר אינטימית". 



מי ייהנה מהרכישה ומהכסף?


"העובדים בישראל ובחו"ל וגם המשקיעים. יש סביבי הרבה פרצופים מאושרים לאחרונה. נשאר במקדונלד'ס עוד כמה שנים טובות, יש לנו עוד הרבה מה לעשות ובתקציבים הרבה יותר גדולים".