הכנסת תתכנס לישיבה מיוחדת ביום שני הבא, 3 ביוני, כדי לבחור את מבקר המדינה הבא. בימים האחרונים התעורר מצד גורמים פוליטיים החשש שלאור ההחלטה המסתמנת על הקדמת הבחירות, לכנסת בהרכבה הנוכחי לא יהיה המנדט לבחור את המבקר ולהוציא אל הפועל מינוי חשוב כזה.
 
"מדובר בהחלטה כבדת משקל, שכן המבקר הבא אמור לשמש בתפקידו לתקופה של שבע שנים וחברי הכנסת הופכים לזמניים", מסר ל"מעריב" מקורב לנושא. גורמים במזכירות הכנסת מסרו בתגובה לפניית "מעריב" כי "גם אם יוקדמו הבחירות, לא תהיה מניעה לבחור את מבקר המדינה הבא בתחילת יוני".
 
לתפקיד המבקר הבא שיחליף את השופט בדימוס יוסף שפירא יש שני מועמדים: מועמד הקואליציה מתניהו אנגלמן ומועמד האופוזיציה גיורא רום. ההצבעה לבחירת המבקר היא חשאית, ונדרש רוב של 61 חברי כנסת. אם בסיבוב הבחירה הראשון אף מועמד לא יזכה לרוב של 61, ייערך סיבוב נוסף, ואז די ברוב רגיל כדי שייבחר. בקואליציה הנוכחית קיים, על הנייר, רוב של 65 חברי כנסת, אבל אם לא מביאים בחשבון את ישראל בעלייה של אביגדור ליברמן, הרוב יורד ל־60. במקרה זה יהיה צורך בסיבוב נוסף. 
 

זאת ועוד: המפלגות החרדיות שמועמדותם לתפקיד הייתה עו"ד מיכל רוזנבוים, גילו להפתעתם כי מועמדותה הוסרה ברגע האחרון. על רקע זה לא מן הנמנע כי לפחות חלק מחברי הכנסת יימנעו מההצבעה. 



גיורא רום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גיורא רום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90