הנהלת בנק דיסקונט, בראשות המנכ"לית לילך אשר טופיליסקי, החליטה אתמול, בתום דיונים שנמשכו בשבועות האחרונים, לסגור בסוף החודש את מוזיאון הרצלילינבלום בתל אביב. כך נודע ל"מעריב". ההחלטה התקבלה לנוכח ההתייעלות המקיפה שחווה המערכת הבנקאית.



המקום לא יהפוך לסניף, אף שהנהלת בנק הפועלים הפכה לסניף מבנה לשימור הנמצא ממול לבניין המוזיאון. עדין לא הוחלט אם למכור את המבנה או להשכירו לצד ג'. המוזיאון הוקם לפני עשור על חורבותיה של חנות למכירת נקניקים, ביוזמת מנכ"ל הבנק לשעבר גיורא עופר.



ההחלטה על הקמת המוזיאון התקבלה, בין השאר, מכיוון שמדובר בבניין לשימור, בית שיף - אחד מבתיה הראשונים של תל אביב, שכונתה בראשיתה אחוזת בית. ההכשרה למוזיאון נמשכה ארבע שנים, בהשקעה הנאמדת ב־50 מיליון שקל. העבודות כללו שימור ושחזור והשקעה בעזרים טכנולוגיים.


התחזוקה השוטפת הייתה יקרה מאוד, ונאמדה ב־10 מיליון שקל לשנה. הבנק העסיק צוות של שבעה עובדים במשרה מלאה, כולל המנהלת המיתולוגית של המקום - יהודית בן לוי, שפרשה לפני שנה.



בשנים שבהן פעל, הוא הוכר כמוזיאון מורשת על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. מאז פתיחתו הגיעו אליו 700 אלף מבקרים. במקום התקיימו עשר תערוכות תוכן שאצר צוות המוזיאון. הוא הניף את דגל החינוך הפיננסי לילדים ובני נוער.



מדיסקונט נמסר בתגובה: "מוזיאון הרצלילנבלום זכה בשנותיו הראשונות להצלחה רבה. בשנים האחרונות ירד מספר המבקרים, ובשל כך הוחלט לסגור אותו. הבנק יפעל להצגת תחום הפיננסים באמצעים עדכניים וחווייתיים יותר. טרם הוחלט מה ייעשה בשטח המבנה, שיישאר בניין לשימור".