שבועיים לאחר הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות סירובה של רשת מקדונלדס לפתוח סניפים מעבר לקו הירוק, זכתה הרשת במכרז הגדול להפעלת מסעדות לממכר המבורגרים באולם טרמינל 3, ודוכני נקניקיות באולם היוצאים שבטרמינל 1, בנמל התעופה בן גוריון.



רשות שדות התעופה ביקשה כחלק מתנאי הסף של המכרז שבעה מיליון שקל עבור הזיכיון. למכרז ניגשו לבסוף שלוש חברות: בורגראנץ', בורגר קינג ומקדונלדס ישראל.



ההצעה הראשונה והזוכה הייתה של חברת מקדונלדס ישראל, שעמדה על למעלה מ-17 מיליון שקל. ההצעה השנייה עמדה על למעלה מ-12 מיליון שקל וההצעה השלישית על למעלה מ-11 מיליון שקל.



המסעדות כיום מופעלות על ידי רשת המזון המהיר "בורגר ראנץ'", אשר מסיימת את פעילותה בנתב"ג ב-31 באוקטובר. במסגרת המכרז שפרסמה רשות שדות התעופה להפעלת מסעדות המבורגרים היו רשאים להשתתף מציעים בענפי המסעדות.



היקף עסקי המזון וההסעדה בנתב"ג נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה ונחשב לרווחי ביותר. בשנת 2018 עמד פדיון המכירות של הזכיינים בענפי המזון השונים באולמות המסחריים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 על סך של כ-330 מיליון שקל – עלייה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



היקף הפעילות של שתי המסעדות באולם היוצאים, באולם שתקים מקדונלדס בטרמינל 3 ומדוכני הנקניקיות באולם היוצאים בטרמינל 1 נאמד בכ-42 מיליון שקל.