האווירה בקרב העובדים בחברות סלקום ופלאפון הייתה אתמול קשה וקודרת. אומנם לא פרצו הפגנות סוערות בעקבות הדיווחים על הכוונה לפטר כאלף עובדים בשתי החברות, אבל תחושה של חוסר ודאות שררה במשרדים. “זו רק הפסקת אש. הקרב הגדול עוד לפנינו”, אמרה עובדת ותיקה בסלקום, לאחר שבתיווך ההסתדרות הושגו אתמול הבנות על הקפאת הצעדים החד־צדדיים של פיטורי עובדים ועל כניסה למשא ומתן לאחר החגים. “לא יהיו פיטורי עובדים לפני החגים, ומגיעה על זה מילה טובה להסתדרות, אבל בסלקום לא רואים פתרונות חלופיים לפיטורי העובדים”, אמר עובד החברה.



גם בקרב עובדים בפלאפון שררה אתמול אווירת נכאים. “אני מאמין שבסופו של דבר יגיעו להבנות ולא נאבד את מקום העבודה”, אמר אחד מעובי החברה. “איפה הימים שכולם רצו לעבוד בחברות הסלולר? הזמנים השתנו. המדינה צריכה להתערב ולסייע לשוק הסלולר”.
 
דני ואזנה, ממובילי המאבק של עובדי פלאפון, אמר אתמול למעריב: "מדברים בעיקר על מספרים, על בעלי הון, על מניות שצונחות, על רגולציה ועל משרדי ממשלה. אבל בסופו של דבר, בתוך החברות, במקומות העובדה ובמסדרונות, יש אלפי עובדים שחרדים לגורלם התעסוקתי. אין להם פחד ממניות שקורסות, יש להם פחד ממשכנתה שתחזור. אין להם פחד ממאזנים תקציביים, יש להם חשש מטלפון בהול מהמנהל עם מכתב ביד. על זה כמעט לא שמעו עד לשבוע האחרון, כאשר פרצה הסערה".
 

בכיר בהסתדרות הביע שביעות רצון מההסכמות שהשיג יו”ר הארגון ארנון בר־דוד, שתיווך בין ההנהלות לוועדים: “זה היה המבחן הרציני הראשון של בר־דוד כיו”ר ההסתדרות. 36 שעות הוא לא הרפה מהמשבר ופתר אותו. אבל גם הרגולטור חייב להתערב. שוק הסלולר במשבר עמוק”.