"בלעדי למעריב": "אני לא תלוי באף אחד, אלא בבורא עולם. החיבור עם ביבי הגיע לאחר ארבע וחצי שנים של עבודה משותפת שלי איתו כשר אוצר. נכון שהיו עליות ומורדות, אבל אני מקווה להמשיך הלאה. אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה משותפת - אני לא רואה אותו מפנה לי עורף". כך אמר שר האוצר משה כחלון בראיון מיוחד ל"מעריב".
 
בתשובה לשאלה על אפשרות פרישתו מהפוליטיקה למקרה שלא ימונה שוב לשר האוצר, הוא אמר: "אני לא אדבק לכיסא. אסיק מסקנות לבד ולא אחכה שתיערך לי 'הלוויה ממלכתית'".
 
בראיון ל"מעריב" דיבר שר האוצר על תוצאות הבחירות, על הציפיות לעתיד ועל מצב המשק. לגבי תוצאות הבחירות האחרונות, שהובילו להתרסקות מפלגת כולנו למרות המדיניות הכלכלית־חברתית, אמר: "למרות שחטפתי בקלפי, אני לא מתחרט על כלום, והייתי חוזר על אותם הצעדים. בשביל זה באתי והקמתי את כולנו".
 

"אולי זו תופעה חדשה בפוליטיקה, אבל שים לב שכמעט כל המפלגות הקטנות חטפו וחלקן לא עברו את אחוז החסימה. נפתלי בנט ואיילת שקד לא עברו במועד א' את אחוז החסימה. לעומת זאת, כולנו הייתה על סף מנדט חמישי, ולו היה לנו הסכם עודפים - היינו מקבלים אותו", הוא אומר ומוסיף: "אודה ולא אבוש: היינו ראויים לקבל תוצאה טובה יותר, ואני מאוכזב מהתוצאה. חשבתי שכולנו תקבל 7־8 מנדטים, אבל זה דין הבוחר".
 
בתשובה לשאלת חזרתו לליכוד, בניגוד לאמירתו המפורשת, וכהונתו האפשרית בממשלת ביבי עם כתב אישום, הבהיר שר האוצר: "כשיצאתי בהכרזה שאני רוצה להיות עצמאי, הנסיבות היו שונות. אחרי שהבנתי שסיכויי ההישרדות של מפלגות קטנות ובינוניות נמוכים מאוד, ואחרי ההישג יוצא הדופן של 10 מנדטים, החלטתי בהתייעצות עם חבריי לסיעה להצטרף לבנימין נתניהו ולליכוד". לדבריו, "התנאי שלי להצטרפות לליכוד היה שאכן יתקיימו בחירות נוספות, כפי שאכן קרה. ללא הבחירות, היינו נשארים עצמאים. ההסכם קבע שאם ביבי לא יצליח להקים ממשלה - ההצטרפות בטלה, ואת זה רק מעטים מהפרשנים הפוליטיים הבינו וכתבו שעשיתי את הצעד הנכון".
 
עוד מוסיף כחלון: "כולנו הציעה דרך מסוימת, ועמדנו בהבטחות לבוחרים בנוגע ל־90% ממה שהיה כתוב במצע המפלגה. אבל מה לעשות שהמציאות הפוליטית הוכיחה שאין מקום למפלגות קטנות, וזאת ללא קשר לאג'נדה שמציגים".
 
על האפשרות לבחירות מועד ג', הוא ענה: "אין שום ספק שצריך להימנע מבחירות נוספות, כי קיומן יגרום לנזק עצום לכלכלה. אף שהמשק במצב טוב, גם הוא לא חסין מפני זעזועים. חוסר היציבות מהווה איום על הכלכלה, וכל איש עסקים מבין את זה. אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל הצדדים לפעול בנחישות כדי להקים ממשלת אחדות. כמו שאני שמתי את האגו בצד למרות כל הביקורת שחטפתי, כך גם האחרים צריכים לנהוג. חייבים לחשוב על טובת המדינה. התוצאות בבחירות האחרונות קבעו שאף צד לא ניצח, וזה בדיוק כמו תיקו בכדורגל".
 
"מי שאומר שהוא ניצח מטעה את הציבור", ממשיך כחלון, "הציבור בחר בממשלת אחדות. לו היה בקלפי פתק אחדות, מפלגת האחדות הייתה זוכה ל־70 מנדטים. קשה מאוד להתנבא בימים אלה אם הולכים למועד ג', אבל אני מאמין שבסופו של דבר תוקם ממשלת אחדות". 
 
לגבי הטענות שמדיניות פיזור הכספים שלו הותירה גירעון ענק, הוא הבהיר: "בוא אגלה לך סוד על מאחורי הקלעים של הפגישות שלי בוושינגטון בשבוע שעבר. העולם מוטרד בעיקר מההאטה בקצב הצמיחה העולמי ופחות מבעיות הגירעון. כדי להאיץ את הצמיחה הם לא מאמינים בקיצוץ בהוצאות, אלא דווקא מרחיבים את ההוצאות ואת ההשקעות - גם אם זה בא על חשבון הגירעון". לדבריו, "הסיפור של הגירעון יצא מפרופורציה. מדובר במספרים לא דרמטיים ביחס לגודל התוצר במשק, העומד על 1.4 טריליון שקל. בכל שנה נתקלים בבעיית גירעון והממשלה פועלת לחיסולו. בכל השנים האחרונות תחזית ההכנסות לא פגעה אף פעם במטרה, פעם לכאן ופעם לכאן".
 
שר האוצר תיאר את היחסים עם הנגיד כמצוינים. בנושא הדולר החזק, אומר כחלון: "שער החליפין והדולר אינם בתחום אחריותי הישירה אלא של בנק ישראל. אבל בכל זאת אני לא רואה בתקופה הקרובה אפשרות של היחלשות השקל לעומת הדולר. ההסבר לשקל החזק הוא מצב המשק המצוין, מאזן התשלומים והיקפי היצוא הגבוהים. השקל חזק בקנה מידה עולמי".

הראיון המלא במדור "שוטף פלוס" מחר ב"מעריב־סופהשבוע"