רבים מאיתנו מחזיקים בחסכונות שהם אינם מודעים אליהם, יכול להיות שמדובר בכספים שנחסכו לפני שנים רבות באחת מהעבודות הראשונות שלכם, או בהפרשה לקרן נשכחת. כדי לאתר הכספים הללו פיתחו במשרד האוצר את אתר הר הכסף שאמור לסייע לכם למצוא את הכספים ששייך לכם. שירות קפטן לחיסכון הוא שירות משלים שאמור לספק תמונה מלאה ולסייע בהשבת הכסף, אז מה ההבדל בין הר הכסף לקפטן חיסכון?

תחילה, קצת נתונים על הר הכסף

משרד האוצר יצא בפרויקט הר הכסף לאחר שהמומחים של המשרד גילו כי קיימים סכומי כסף אדירים, בין 10 ל-15 מיליארד שקל שנמצאים בחשבונות לא פעילים, קרנות פנסיה נשכחות, פוליסות ביטוח המשמשות כחיסכון פנסיוני ואף כספים שמגיעים לכם בירושה.

לחברות הביטוח ולבתי ההשקעות יש אינטרס מובהק שתמשיכו לשכוח מהכסף שלכם, כך הן יכולות לגבות דמי ניהול גבוהים יותר ואתם נשארים עם רווחים מצומצמים ונמוכים, איתור הכספים, משיכתם או העברתם לאפיק השקעה מניב יותר ובדמי ניהול נמוכים יכול לייצר עבורכם רווחים גדולים שלא ציפיתם אליהם.

אז מהו שירות הר הכסף?

שירות הר הכסף הוא שירות שפיתח משרד האוצר ומטרתו לסייע לאזרחי ישראל למצוא את אותם כספים אבודים שמנינו קודם, האתר מחובר למאגרים של כל חברות הביטוח, הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים במשק. כדי לקבל גישה לנתונים תצטרכו להזין פרטים אישיים כמו תעודת זהות, תאריך הנפקה וכן לענות על מספר שאלות זיהוי. כמו כן, האתר מציע לכם לחפש נתונים על שם אדם שנפטר ונתונים על חשבונות בנק לא פעילים על שמכם.

משרד האוצר מגדיר חשבון וחיסכון פנסיוני לא פעיל כחשבון שלא הופקדו או נמשכו ממנו כספים במשך שנה לפחות, החיסרון שלו הוא שהוא איננו נגיש לחשבונות ולחסכונות פעילים כך שאם אתם מפקידים סכום קטן שאתם לא מודעים אליו לא תוכלו לדעת על כך באמצעות הר הכסף.

כמו כן, מציעים במשרד האוצר לחפש את הנתונים העדכניים באתר המסלקה הפנסיונית, הבעיה שהדוחו"ת שלהם מאוד לא ברורים וצריך נציג מקצועי שיסביר אותם, דבר שהמסלקה אינה מספקת. בנושא חשבונות הבנק, המנוע של הר הכסף יציג את החשבונות שלא נעשתה בהם פעילות בחודשיים האחרונים והמידע שהוא מציג כולל פרטים על הבנקים בהם יש לכם חשבונות, אולם אי אפשר לדעת מה סוג החשבון והאם יש בו כספים.

מדוע הר הכסף אינו מאתר את כל הכספים?

פרוייקט הר הכסף הציג התקדמות מבורכת בכל הנוגע לשקיפות ניהול הכספים של האזרחים לאחר חוסר הסדר שנוצר ב-2005 בעקבות ועדת בכר, אשר שהמליצה להעביר את ניהול החסכונות הפנסיונים לחברות השקעות ולחברות ביטוח.

אולם, למרות היתרונות של הכלי הזה יש לו מספר חסרונות מובנים שמשרד האוצר עדיין לא הצליח להנגיש באופן אוטומטי וחסר בעיות. 

הראשון והחמור ביותר הוא בעיית רישום של החברות שמנהלות את הכספים שלכם, לצערנו, ישנם מקרים רבים בהן החברות הזינו נתונים שגויים של לקוחות, טעויות ההזנה האלו מובילות לכישלון בחיפוש במנוע הר הכסף.

תביעה נגד אותן חברות היא קשה ויקרה ולכן הופכת ללא משתלמת לרוב הלקוחות, לכן אנשים רבים מוותרים מראש על הכספים שלהם גם כאשר הם בטוחים שקיים חיסכון אבוד באחת מחברות הביטוח.

חיסרון שני קשור לסטטוס של החשבונות, ישנם חשבונות שבפועל אינם פעילים יותר אולם הם לא עומדים בקריטריונים הנוקשים של משרד האוצר לחשבון לא פעיל, לאור זאת ייתכן שייווצר מצב בו יש לכם חשבון לא פעיל אולם בגלל נסיבות טכניות ובירוקרטיות לא תוכלו לאתר אותו.

הבעיה האחרונה טמונה בתקלות טכניות של השירות עצמו, בחלק לא קטן מהמקרים יש בעיית התממשקות בין האתר של חברת הביטוח לאתר הר הכסף כך שנוצרת תקלה שמונעת מכם למצוא את החשבונות ואת כלל הביטוחים הקיימים על שמכם.

קפטן חיסכון מגשרת על הפערים

לאור כל התקלות והבעיות שטמונות באתר הר הכסף נוצר שירות קפטן חיסכון שנותן מענה לאנשים שמחפשים את הכסף שלהם ברישיון משרד האוצר. אנשי קפטן חיסכון הם מומחים בתחום הביטוח שמחזיקים בקשרים ענפים עם החברות ובעזרת הכישורים שלהם מאתרים באופן ידני מידע שלא אותר על ידי הר הכסף. אנשי קפטן חיסכון מצליחים להציג בפני הלקוחות את החשבונות והביטוחים האבודים שלהם ואף להחזיר את אותם הכספים בהתאם לבקשת הלקוחות.

כיצד עובד השירות של קפטן חיסכון ומה עלותו?

הבדיקה הראשונית היא בחינם לחלוטין! אם תחליטו להשתמש בשירותי קפטן ביטחון תצטרכו להזין את הפרטים שלכם, בדומה לפרטים שמבקשים במשרד האוצר וזאת כדי שהמומחים של קפטן חיסכון יוכלו להתחיל לחפש את הכספים שלכם, לרוב לאחר מספר שעות או לכל היותר יום אחד יישלח אליכם דוח ראשוני שיעיד על קיום או אי קיום של חשבונות אבודים.

אם תבחרו לבקש מהחברה דו"ח מקיף יותר, תוכלו לקבל זאת בתשלום סמלי שאינו נגזר מכמות הכספים האבודים שלכם, הדו"ח יכלול מידע רב על ביטוחים וכספים אבודים ויציג את המיקום שלהם. כמו כן, הדוח יציג בפניכם שיקולי עלות תועלת בכל הקשור למשיכת הכספים, כאשר תקבלו מידע על כמות הכסף הנוכחית בחשבון וכמות הכסף שתישאר במידה ותבחרו למשוך את הכספים.

חשוב להדגיש, תשובה שלילית מאנשי קפטן חיסכון תבטיח לכם שלא קיימים כספים אבודים על שמכם שכן החברה מנהלת את החיפוש באופן מקיף ונטול תקלות.

השירות הראשוני שמוצע על ידי קפטן חיסכון הוא חינמי לחלוטין ומטרתו להציג בפניכם את מצבכם מבחינת ביטוחים וחשבונות, במידה ותרצו לנקוט בצעדי המשך תוכלו לפנות לקפטן חיסכון כדי שתסייע לכם להתנהל אל מול הבירוקרטיה המתישה של חברות הביטוח ובתי ההשקעות. השירות הנוסף הוא בתוספת תשלום הוגנת ביותר.

למה לבחור בקפטן חיסכון על חשבון הר הכסף?

הסיבה המרכזית לבחירה בקפטן חיסכון היא המקצועיות והניסיון הרב של החברה. מדובר בחברה שמתעסקת בתחום איתור הכספים כבר שנים רבות והיא מעסיקה את צוות המומחים הטוב בישראל לנושא, כמו כן הבדיקה הראשונית היא חינמית לחלוטין כך שאתם לא מסכנים שום דבר בפנייה לחברה.

חשוב להבין שללקוח ולקפטן חיסכון יש אותו אינטרס, איתור הכספים האבודים שלכם, החברה מרוויחה כסף רק אם היא מאתרת לכם כסף שאף אחד לא הצליח לאתר לפני כן ורק במידה ואתם תבחרו לבקש דוח מקיף יותר, לכן מדובר ב-win win גם הלקוח מרוויח כספים אבודים וגם החברה גובה עמלה צנועה עבור השירות.

שירות הר הכסף היווה מהפכה של ממש בכל הנוגע לניהול החשבונות והביטוחים של אזרחי ישראל, אולם הוא איננו מושלם וישנם מקרים רבים מדי בהם השירות מחזיר תשובה שלילית כאשר קיימים כספים אבודים בחברות הביטוח ובתי ההשקעות, את הפער הזה בדיוק ממלאת קפטן חיסכון בהצלחה רבה בעזרת שירות מיוחד של איתור כספים עם התחייבות למציאת כל הכספים השייכים לכם. בהצלחה.

באדיבות קפטן חיסכון
באדיבות קפטן חיסכון