רכבת ישראל מסכמת את מספר הנסיעות במהלך חג החנוכה, בו תוגברה משמעותית תנועת הרכבות בכל חלקי הארץ, וחוגגת שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות היומי, עם כ-330 אלף נסיעות שבוצעו ביממה אחת, ביום ראשון ה-29 לדצמבר 2019. שיא הנסיעות הקודם עמד על 325,687 ונרשם אף הוא בחג החנוכה אשתקד.



בין התאריכים 22-28 בדצמבר (ימים ראשון עד ראשון), בוצעו ברכבת כ-1,809,533 נסיעות, גידול של מעל 14 אחוזים ביחס לשבוע מקביל בחודש דצמבר, בו עמד מספר הנסיעות על כ-1.57 מיליון נסיעות.



ממוצע הנסיעות היומי (בניכוי ימי שישי ושבת ) עמד בשבוע החנוכה על מעל ל-290 אלף נסיעות, גידול של 14 אחוזים ביחס לשבוע שחל בין ה-8 ל-15 בדצמבר, בו ממוצע הנסיעות היומי עמד על 253 אלף נסיעות.



על מנת לענות על הביקושים הרבים, תיגברה רכבת ישראל את תנועת הרכבות בכ-13 רכבות נוספות, האריכה את מסלולן של רכבות רבות מתל אביב לבאר שבע, חיפה ונהריה, ואף הקימה בשיתוף המשטרה מערך לטיפול בעומסים והכוונתם לאירועי החג, זאת לצורך שירות מיטבי לנוסעים ושמירה על בטיחותם.



מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל הודה לעובדי הרכבת ואמר: "לצד ההיערכות המיוחדת לקראת החג החנוכה, חגגנו בשבוע האחרון הישג היסטורי של חיבור הערים ירושלים ותל אביב בקו חשמלי מתקדם ומהיר. אני מודה לעובדי הרכבת על המאמצים הרבים והעבודה הקשה המושקעת מידי יום, ומודה לנוסעינו על הבעת האמון ברכבת".



רכבת ישראל. צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל. צילום: רכבת ישראל



בתחנת תל אביב האוניברסיטה חלפו כ-106 אלף נוסעים, גידול של 34 אחוזים ביחס לשבוע קודם (79 אלף נוסעים). התחנה שירתה במהלך ימי החג את ציבור הנוסעים שהגיע לאירועי החג הרבים במרכז הירידים. כחלק מההיערכות, הוקם בכניסה לתחנת ת"א אוניברסיטה אוהל בידוק ענק, תוגברו צוותי הניהול, הדיילים והמאבטחים, ובנוסף הופעלו אל התחנה וממנה רכבות תגבור רבות.



בתחנת נבון בירושלים עברו 61 אלף נוסעים בימי החג, גידול של 90 אחוזים ביחס לשבוע קודם (32 אלף). לצד תחנת ת"א האוניברסיטה, הציגה תחנת ירושלים נבון את הזינוק החד ביותר במספר הנסיעות במהלך תקופת החג, לעומת ימי חול רגילים. עם תחילת החג, חגגו ברכבת ישראל את חיבורה של התחנה הירושלמית ישירות לתל אביב. במהלך ימי החג תוגברה התחנה הענקית, הממוקמת כ-80 מטרים מתחת לפני האדמה, בצוותים רבים, אשר נתנו מענה לנוסעים הרבים אשר עשו בה שימוש בדרכם לאירועי החג.



בתחנת תל אביב השלום חלפו כ-200 אלף נוסעים בימי החג, גידול של 18 אחוזים ביחס לשבוע קודם (168 אלף). התחנה הפעילה ביותר של רכבת ישראל הפכה לפעילה עוד יותר בימי החנוכה, עקב קרבתה למרכזי הבילוי.



בתחנה מתבצעות בימים אלה עבודות שדרוג והרחבה בעלות של 50 מיליון שקלים. העבודות כוללות, בין היתר, הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף, לצד האולם הקיים, בצידו הדרומי של גשר השלום. בטרמינל העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית, לצד נגישות מלאה לנוסעים עם מוגבלויות.