נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום (שלישי) על החלטתו למנות את יאיר אבידן למפקח על הבנקים. אבידן ייכנס לתפקידו ב-16 באפריל, עם סיום תפקידה של המפקחת היוצאת. הוא שימש במגוון רחב של תפקידים במערכת הבנקאות במשך למעלה מ-30 שנה, כאשר בנוסף, יש לו ניסיון עשיר גם במערכת התשלומים והמערכת הפיננסית בכלל.

אבידן החל את דרכו ככלכלן ובנקאי עסקים בבנק לאומי ולאחר מכן כקצין אשראי בבנק לאומי ניו יורק, וכמנהל עסקות בכיר בפועלים שוקי הון. לאחר מכן מילא מגוון רחב של תפקידים בקבוצת דיסקונט. 

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר: "אני מברך את יאיר אבידן על מינויו לתפקיד החשוב והמאתגר של המפקח על הבנקים. אבידן נכנס לתפקידו בתקופה שבה הטכנולוגיה המתקדמת משנה חלק גדול מכללי המשחק במערכת הפיננסית. טובת הציבור מחייבת פיקוח מקצועי והדוק על המערכת הבנקאית, הן בהיבט של שמירת חסכונות ופיקדונות הציבור והבטחת יציבות המערכת הבנקאית, והן בהיבט של הגברת התחרות וקידום החדשנות במערכת הבנקאית בפרט ובמערכת התשלומים והמערכת הפיננסית בכלל".

"אני משוכנע שניסיונו העשיר והמגוון של יאיר, בארץ ובחו"ל, יתרמו בצורה משמעותית להצעדת הפיקוח על הבנקים אל עבר בנקאות המחר", הוסיף ירון. "אני מודה למפקחת על הבנקים היוצאת, ד"ר חדוה בר על תרומתה הגדולה לבנק ישראל ולמערכת הבנקאית כולה בשנות כהונתה, לחברי ועדת האיתור על עבודתם המעמיקה והמאומצת, ולכל המועמדים שלקחו חלק בתהליך והביעו עניין בתפקיד חשוב זה".