עיתון מעריב מקבוצת הג׳רוזלם פוסט, יערוך ב- 27/5/2020 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב את הוועידה הלאומית הראשונה ישראל - OECD. הוועידה תתקיים בסימן עשור להצטרפותה של ישראל לארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי.

בוועידה, שתערך בצל קיפאון פוליטי של שנה וחצי ומשבר הקורונה העולמי, צפויים להתכנס חמישה מושבים שיסכמו את החיים בארץ בעשור האחרון בהיבטים הנוגעים לכולנו, תחת הכותרת "מהמדדים – לחיים עצמם"

מושב מליאת הפתיחה שיערך בנוכחות נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין ובהשתתפות שרי ממשלה ונציגי משק, חברה ואקדמיה בכירים ידון בפער בין המדדים לחיים עצמם, יבחן את הסוגיה מה היה קורה אילולא ישראל הייתה מצטרפת לארגון ויסקור בעזרת מקרי בוחן את יחסי הגומלין בין ישראל והOECD, עם זרקור מיוחד על משבר הקורונה והשפעתו על הכלכלה הבינלאומית במושב ישתתפו, בין היתר שרי עבר, הווה עתיד ממשרדי האוצר, החוץ והכלכלה והתעשייה, מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א איכילוב, פרופ' רוני גמזו; יו"ר ההסתדרות, ארנון בן דוד; יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי; מנכ"ל ומייסד קסם קרנות נאמנות, אבנר חדד; שגריר ישראל ל-OECD, אונסק"ו ומועצת אירופה, אלי לב; יו"ר בז"ן, עובדיה עלי; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי; מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ויו"ר מרכז הטכנולוגיות בריטניה-ישראל Technologies Israel‐UK, חיים שני.

ראובן ריבלין נואם בבונדסטאג בברלין (צילום: רויטרס)
ראובן ריבלין נואם בבונדסטאג בברלין (צילום: רויטרס)

כזכור, בדצמבר האחרון פורסמו תוצאות מבחן פיזה בו נרשם פער משמעותי בין הישגיהם של התלמידים בארץ מרמות שונות של רקע חברתי-כלכלי-תרבותי. בתוך כך, המושב השני ידון באתגרים ובכלים היישומיים לצמצום הפערים בחברה הישראלית בתחומי חינוך, בריאות, תעסוקה וכלכלה ובכלים שמספק הארגון על מנת לבחון את הפערים הללו. במושב ישתתפו: ראש החטיבה העסקית, בנק לאומי, שמוליק ארבל; יו"ר נשיאות בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עוה"ד בישראל, עו"ד ציון אמיר; ראש אגף הכלכלה, ההסתדרות החדשה, שי בירן; מנכ"לית ההסתדרות הרפואית בישראל, ראש הפורום של ארגוני הרפואה באירופה, עו"ד לאה ופנר; רמ"ט הכלכלנית הראשית והאחראית על קשרים בינלאומיים, משרד האוצר, ענת סביצקי-ביינהורן; מנכ"לית PEPPER, בנק לאומי, מיכל קיסוס; ויו"ר סיעת הרשימה המשותפת וחבר ועדת הכספים ח"כ אחמד טיבי.

מושב נוסף ידון בעשור שלם שפוספס על ידי החברות הישראליות בכל הקשור לפיתוח בר קיימא ואחריות תאגידית. הדיון יעסוק באינטרס ובתפקיד של המגזר העסקי על מנת להתחיל לממש את הפוטנציאל הטמון בתפיסה זו. 

במושב ישתתפו: יו"ר כלל ביטוח ופיננסים, דני נוה; דיקן ביה"ס טיומקין לכלכלה וראש מכון אהרן במרכז הבינתחומי, פרופ' צבי אקשטיין; היו"ר היוצא של התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש; יו"ר קרן מעגלים, יפה ויגודסקי; סמנכ"לית בכירה לתכנון ומדיניות, המשרד להגנת הסביבה, סגנית יו"ר הוועדה למדיניות סביבתית של ה־OECD, גלית כהן; ראש ניהול המוצר ב־Waze, רפא כהן; מנכ"ל מעלה, מומו מדהב. 

לאחר מכן, יתקיים המושב הכלכלי שיעסוק באימוץ סטנדרטים ונורמות בינלאומיות לפתיחת חסמים וברפורמות לעידוד תחרות בתחומי המסחר והכלכלה תוך שמירה על היציבות. במושב ישתתפו: יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף במיל' יפתח רון טל; דירקטורית בנק יהב, מרצה בקריה האקדמית אונו, נורית דאבוש; נשיא לה"ב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, עו"ד רועי כהן; מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות, נמרוד ספיר; ראש אגף רגולציה, משרד ראש הממשלה, עמיחי פישר; ראש המכון הישראלי לתכנון כלכלי, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום.

המושב שיחתום את הוועידה הוא מושב בהשתתפות בכירי מערכת המשפט, הממשל והאכיפה ויעסוק בשאלה האם ישראל היא מדינה מושחתת, נוכח אמנת השחיתות של הOECD והפרשיות שהסעירו את המדינה בעשור האחרון. במושב ישתתפו: יו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל, השופטת בדימוס נילי ארד; ראש עיריית רמת גן ושגריר ישראל ב־OECD לשעבר, כרמל שאמה הכהן; לשעבר מפקד אגף החקירות והמודיעין ומקים יחידת להב 433 במשטרת ישראל, ניצב בדימוס ח"כ יואב סגלוביץ' (כחול לבן); יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי; פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור.

מנהלת התוכן של הוועידה, לירז גרין, מציינת כי ההיערכות לוועידה כוללת התאמת התוכן לנושאים אקטואליים ובראשם משבר הקורונה העולמי והתמודדות המגזר העסקי והארגונים העולמיים, ובכללם ה OECD עם הנושא. כל תכני הוועידה יועברו בשידור וידאו לייב, לרבות ריאיונות עם אורחים מחו"ל, שתימנע מהם היכולת להגיע פיזית לישראל, בשל הגבלות משרד הבריאות. היא מוסיפה: "אנו רואים חשיבות רבה בקיומה של הוועידה על אף ולמרות המצב הקיים, תוך ביצוע כל ההתאמות הנדרשות, הן מבחינת התוכן והן מבחינת ההפקה. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה וחושבים על כל פרט על מנת לייצר ועידה משמעותית ורלבנטית לחיי היומיום של אזרחי ישראל בכלל ושל המגזר העסקי בפרט".

את הוועידה ומושביה ינחו מיטב אנשי התקשורת בישראל: אנה רייבה ברסקי, בן כספית, דורון כהן, דני קושמרו, שלמה מעוז, יעקב כץ, סיון כהן סבן, ענת דוידוב, קלמן ליבסקינד וקרן אוזן.

הוועידה הלאומית של מעריב וקבוצת הג'רוזלם פוסט תתקיים ב-27.5.2020, יום חמישי, בין השעות 08:00-16:30, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב.

לפרטים נוספים והרשמה: http://conference.maariv.co.il