המועצה לצרכנות הגישה היום (ראשון) בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברות התעופה יונייטד איירליינס, אוקראין איירליינס, איג'ייאן איירליינס ועוד, שפגעו לטענתה בזכויות הצרכנים.

בעקבות התערבותה של המועצה לצרכנות, שינו חברות כמו אייר פראנס, איבריה, TAP ו־KLM את נוהליהן, ועשרות אלפי לקוחות יוכלו לקבל את כספם חזרה.

נגד כל האחרות הוכנה תביעה ייצוגית, בנימוק שלא השיבו ללקוחותיהן את כספם חזרה, אף שכרטיסי הטיסה שלהם בוטלו בעקבות המשבר שפוקד את ענף התעופה, אלא הציעו שובר זיכוי לשימוש עתידי.

מנכ''ל המועצה לצרכנות, עופר מרום (צילום: ישראל הדרי)
מנכ''ל המועצה לצרכנות, עופר מרום (צילום: ישראל הדרי)

עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, מסביר את הבעיה: "החוק קובע שבעת ביטול טיסה ביוזמת חברת התעופה, הלקוח זכאי להחזר כספי או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. מאז שהחלו ביטולי הטיסות, החברות הללו פוגעות בלקוחותיהן ומצפצפות על החוק".

בתוך כך, חברת יכין חק"ל תרמה בערב החג למשפחות נצרכות ולחיילים בודדים 100,000 מוצרי שימורים בשווי של 350 אלף שקל. החברה מייצרת מגוון של 250 מוצרים במפעל הממוקם באזור אלון תבור בצפון.

בד בבד תרמה קרן רוטשילד לאוניברסיטה העברית 15 מיליון שקלים, שיוקדשו לעשייה המחקרית העוסקת בנגיף הקורונה. 60 צוותי מחקר באוניברסיטה העברית עוסקים כיום במציאת פתרונות למשבר.