מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה מבקש את התערבות המפקח על הביטוח באוצר ד"ר משה ברקת כדי למנוע את הדחתו מניהול החברה. כך נודע ל"מעריב". את החלטת ההדחה קיבל יו"ר הדירקטוריון דני נוה בלחץ בעלי מניות המיעוט: אייל לפידות ומורי ארקין, המחזיקים כל אחד בכ־5% ממניות כלל ביטוח. השניים לא היו מרוצים מביצועיה העסקיים של כלל ולחצו לשינויים ניהוליים, בראשם החלפת המנכ"ל. על הפרק עומד מינויו של רונן אגסי, האחראי על חטיבת שוקי ההון בלאומי ויו"ר לאומי פרטנרס.

בשיחות מוקדמות שניהל יו"ר הדירקטוריון עם המנכ"ל הוא הביע את חוסר שביעות רצונו מניהול החברה, המדורגת במקום האחרון במדדי היעילות, והדגיש את הצורך בשיפור הביצועים העסקיים. יורם נוה הפגוע הגיב באכזבה. הוא אינו רואה סיבה להחלפתו, וסבור שביצועי כלל ביטוח השתפרו משמעותית בחודשים האחרונים והיא עומדת בעמדת זינוק עסקית. אלא שדני נוה לא קיבל את טיעוניו.

דני נווה (צילום: ועדת הכלכלה)
דני נווה (צילום: ועדת הכלכלה)

העיתוי הנוכחי הוא נוח להחלפה: הנאמן למניות אי.די.בי בכלל משה טרי היה זה שלחץ במקור על מינויו של יורם נוה לתפקיד, וכעת אינו בעמדת השפעה. אי.די.בי מחזיקה כיום ב־3% מכלל ביטוח, כך שאין לה עמדה בנושא. ההחלטה הסופית בנושא אמורה להתקבל על ידי המפקח ברקת, המכיר אישית את יורם נוה ועד היום תמך בו בצורה בלתי מסויגת.

כבר בימים הקרובים ייאלץ ברקת להכריע אם לקבל את עמדת יו"ר הדירקטוריון להחלפת מקורבו, או שיורה לחברה להימנע מההדחה, כפי שנהג גם בחברת מגדל, כששלמה אליהו ביקש להדיח את יו"ר הדירקטוריון ניר גלעד מתפקידו. על פי ההערכות, ברקת יורה להמתין לפחות עוד מספר חודשים, עד סוף 2020. ההערכות הן כי ללא ברכת הדרך של המפקח, דני נוה לא יכנס את הדירקטוריון לצורך השלמת ההדחה.

בוועד עובדי כלל, אגב, מתנגדים בתקיפות להחלפתו של נוה. במכתב דחוף ששיגר ליו"ר הדירקטוריון כתב יו"ר הוועד רוני רז כי "השנתיים שחלפו מאז מינויו לתפקיד התאפיינו ביציבות של מערכת יחסי העבודה בחברה, תוך שיתוף פעולה בין ההנהלה והוועד, וזאת אחרי שנים ארוכות של חוסר יציבות אשר הגיע לשפל בשביתה חסרת תקדים של שבועיים רצופים".

ד''ר משה ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ד''ר משה ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף רז כי בוועד העובדים הופתעו לגלות פרסומים בתקשורת על הכוונה להחלפת המנכ"ל: "הוועד נדהם לגלות את האפשרות שנוה יוחלף, ועוד יותר נדהם מכך שדירקטוריון כלל כבר סימן את מחליפו - כל זאת מבלי לשמוע את עמדת הוועד ומבלי להתייעץ עמו". לבסוף הזהיר יו"ר הוועד כי "עובדי החברה לא יוכלו לעבור לסדר היום על התעלמות כה בוטה מהם" ודרש כי עמדת העובדים תילקח בחשבון.