חברת תנובה, בניהול אייל מאליס, מתאימה את האסטרטגיה העסקית למצב בעקבות משבר הקורונה וחודרת לשווקים חדשים. בין השאר לשוק הגלידות, לשוק מוצרי הפסטה הביתיים וכן מעמיקה את החדירה לשוק הגבינות. שני השווקים הם תחרותיים ביותר ומשתתפים בהם שחקנים ותיקים.

שיווק המוצרים החדשים נעשה בעקבות משבר הקורונה והפגיעה הקשה במכירות לשוק המוסדי. לפי הערכות, סגירת המסעדות, בתי הקפה, אולמות האירועים וחלק ממקומות העבודה הביא לפגיעה של עד 30% במכירות מוצרי החלב למקומות אלה.

בדיקת האפשרות למכירת אונליין הייתה אחד הפתרונות ותחילת שיווק המוצרים החדשים היא פתרון נוסף. נראה כי לקראת הקיץ, תנובה תהיה שחקן חדש בשוק הגלידות והיא תשתמש במותג הידוע "יופלה".בשלב הראשון תושק סדרת שלגונים על בסיס יוגורט ופירות. 

אייל מאליס (צילום: רמי זרנגר)
אייל מאליס (צילום: רמי זרנגר)

אחת מהסדרות הללו תכלול לראשונה חתיכות פרי אמיתי. השלגונים פותחו ויוצרו בשיתוף פעולה עם גלידות פלדמן, והן ישווקו - במארזים וכשלגונים בודדים - ברשתות השיווק ובנקודות המכירה של גלידות פלדמן.

כאמור תנובה גם מרחיבה את פעילותה לתחום הפסטה באמצעות המותג האיטלקי "דורו איטליאן", לאחר שרכשה 51% ממניותיו לפני שנה. המכירות הראשונות יהיו לשוק הפרטי ולא למוסדי. בתחום הפסטה תיתקל תנובה במתחרות ותיקות הרבה יותר כמו שטראוס והמותג הפרטי של שופרסל. 

לקראת שבועות תנובה מעמיקה את פעילותה בתחום הגבינות המיוחדות ומחזקת את המכירה הישירה לצרכנים: היא מרחיבה את מותג הגבינות המיוחדות Collection ומציעה חבילות חג באתר המכר "תנובה עד הבית". 

קטגוריית הגבינות המיוחדות היא הצומחת ביותר, עם גידול כספי ממוצע של כ־7% ל־600 מיליון שקל בשנה. המבצע המרכזי של תנובה לחג, שיימשך עד 28 במאי, מציע 2+1 על גבינות קולקשן ופיראוס.

"התחכום הקולינרי של הצרכנים גדל ואיתו הן הצורך בטעמים מורכבים ומיוחדים לאכילה והן בחומרי גלם איכותיים לבישול ולאפייה", אמרה מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב בתנובה, "חג השבועות הוא הזדמנות נהדרת לתת מענה לשני אופני הצריכה הללו. במהלך החג גדלה מכירת הגבינות המיוחדות ב־250%".