במהלך הישיבה השלישית של הממשלה החדשה, צפוי הבוקר (ראשון) להתנהל דיון טעון במיוחד באשר להקמת שישה משרדי ממשלה חדשים מחד ולקיצוץ רוחבי בגובה של אחוז וחצי מהמשרדים הקיימים, כולל החברתיים, הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה. גורמים שונים במשרדי הממשלה החברתיים הביעו תרעומת על הקיצוץ הצפוי. 

"מדובר בהחלטה שעלולה לפגוע באופן מיידי וחמור באוכלוסיות החלשות ביותר במדינת ישראל", סיפרו חלק מהגורמים ל"מעריב". "ההחלטה לקצץ דווקא במקומות שמשרתים מיליון מובטלים, עשרות אלפי עצמאים שנשבר מטה לחמם ואזרחים במצוקה, בעת מגיפה כלכלית חסרת תקדים הפוקדת את המדינה, היא החלטה שערורייתית". בדיון היום צפויים חלק מהשרים להתנגד לגזרה המתוכננת.

הצעת ההחלטה תובא לישיבת הממשלה על ידי שר האוצר החדש ישראל כ"ץ. ההצעה נקראת "הקצאת תקנים למשרדי הממשלה החדשים ושינוי סדר העדיפויות הממשלתי", ובמסגרתה נכתב כי יש צורך "לבצע שינויים בסדר העדיפות הממשלתי על ידי קיצוץ 1.5% בכל משרדי הממשלה". בסעיף נוסף מבקש האוצר כי שר הרווחה "יפחית את מספר העובדים, רכיבי השכר הנלווים והיקף תקציבי השכר במוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה". 

כפי שנחשף ב"כאן חדשות" לפני חג השבועות, המסמך מפרט גם את עומק הקיצוץ במשרדים החברתיים הקריטיים לטיפול במשבר הכלכלי כדי לממן את הקמת המשרדים בממשלה החדשה והגדולה. הקיצוץ יכלול 3.6 מיליון שקל ממשרד העבודה והרווחה ו־4.3 מיליון שקל ממשרד הבריאות, ללא החרגתם מהקיצוץ הרוחבי.