ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע היום (שישי) כי הוא משהה את כל פעולות המחאה, בעקבות פגישה שנקבעה עם שרי התחבורה והאוצר ליום שני הקרוב. מוקדם יותר הודיע הוועד על השבתת ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בן-גוריון. לאחר התערבותה של שרת התחבורה מירי רגב, שטענה כי פקידי האוצר ניהלו את המשבר מאחורי גבה, הוחלט להשהות את השביתה.

שרת התחבורה מירי רגב מתחה ביקורת חריפה על התנהלות משרד האוצר: "זימון עובדים לפגישת משא ומתן מאחורי גבם של כלל הגורמים הממונים והשרה הממונה, היא התנהלות חמורה ולא תקינה וחבל שוועד העובדים שיתף עמה פעולה. פקידי האוצר מתנהלים כבעלי הבית של מדינת ישראל והתנהלותם הובילה למשבר ולשביתה. העמדה החד משמעית של שרת התחבורה הינה שעל המדינה לעמוד לימינה של רש"ת ולהבטיח את הרציפות התעסוקתית של העובדים שייצרו לאורך השנים הכנסות עתק לקופת המדינה. על האוצר להתמודד עתה עם השלכות התנהלותו העצמאית מאחורי גבה של שרת התחבורה". 

השרה שוחחה עם יו"ר וועד העובדים פנחס עידן ואמרה לו כי על וועד העובדים לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן ולנהלו יחד בצורה אחראית ועניינית. כמו כן, שוחחה עם מנכ"ל רש"ת והנחתה אותו לפעול על מנת למצוא חלופות נחיתה לבן גוריון בישראל ולתת מענה הולם לכלל צרכי הנוסעים.

מירי רגב  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המשמעות של עצירה מוחלטת של הפעילות בנתב"ג היא שחברות התעופה שעדיין מפעילות את קווי הטיסות שלהן לארץ, הן בטיסות נוסעים והן בטיסות מטען, לא יוכלו לקבל שירותים מהרשות מה שיוביל להשבתת כלל הפעולות בשדה. בוועד ציינו כי כ-2,500 עובדי הרשות כבר הוצאו לחל"ת וכי החל מה-1 ביולי,  הם יפסיקו לקבל תשלום עבור התקופה. לאור עובדה זאת, ציינו, יש צורך בהחלטה מיידית בנוגע למתווה החזרת הטיסות החל מתאריך זה.

ביום שלישי פרסם הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) רשימה של 72 המדינות שפרסמו את מועדי פתיחת נמלי התעופה הבינלאומיים שלהן. למרות שישראל היא אחת ממדינות הארגון, הממשלה טרם פרסמה את מועד חידוש הטיסות לנתב"ג. מועדי פתיחת שדות התעופה במדינות השונות שמופיעות ברשימה, נע לאורך שלושה חודשים, בין ה-1 ביוני ל-1 בספטמבר. מדינות המפרץ הפרסי קטאר ובחריין, והמדינות הבלקניות יוון ובולגריה יהיו הראשונות לפתוח את שדות התעופה שלהן, כאשר ארה"ב מופיעה אחרונה ברשימה, כשמועד פתיחת שדות התעופה שלה צפוי להיות ב-1 בספטמבר.

כאמור, נמל התעופה בן גוריון בולט במיוחד בהיעדרו ברשימה, במיוחד כשמדינות נוספות במזרח התיכון, כמו לבנון, איראן, עיראק, לבנון ומדינות צפון אפריקה, מוזכרות שם וייפתחו את שדות התעופה שלהן במהלך יולי.