חברת דואר ישראל לא תקבל פיצוי על החזרתם לעבודה של 600 העובדים שהוצאו לחל"ת בתחילת משבר הקורונה. מדובר בעובדים זמניים או כאלה שלא צברו ותק. הם הוחזרו לעבודה בשבוע שעבר, אולם כשהנהלת הדואר ביקשה לקבל את הפיצוי שהוסכם על פי המתווה שגובש באוצר, נמסר לה שכגוף ממשלתי או גוף סמך היא אינה זכאית לכך.

דואר ישראל, בראשותו של דני גולדשטיין, ערערה על ההחלטה בוועדת הכספים של הכנסת, ובמקביל פנתה גם לשר התקשורת יועז הנדל ולאנשי האוצר. רשות ממשלתית אחרת - רשות שדות התעופה - אמורה לקבל את הפיצוי אם וכאשר תחליט להחזיר את העובדים מחל"ת.

במקביל, מבקשים בדואר לקבל פיצוי מיוחד על פעולות חריגות שבוצעו במהלך משבר הקורונה, ובכלל זה המשך מתן השירות בכל רחבי הארץ, פתיחת הסניפים וחלוקת מענקי הילדים.

דואר ישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דואר ישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההתייחסות לדואר כאל גוף עסקי לכל דבר ועניין היא חיונית לאור התוכניות להוציא לפועל את הפרטת החברה. רשות החברות אמורה להתחיל בתהליך למכירת 20% ממניות הדואר למשקיע פרטי בסוף החודש. למשקיע תינתן אופציה לרכישת 20% נוספים מהמניות. לפיכך חשוב שמשקיע כזה יידע שהוא פועל בתנאי ודאות ושחברת הדואר לא תהיה נתונה לגחמות של משרדי הממשלה. 

כפי שפורסם אתמול, דואר ישראל סיימה את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של 105 מיליון שקל לעומת רווח של 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, בשל משבר הקורונה וההפסדים שנגרמו בשל הפעילות בשוק ההון.