שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, הודיע הבוקר (שישי) כי החליט להעלות את היטל ההיצף על יבוא מלט מטורקיה ומיוון בשיעור הנע בין 0-17.25%, בהתאם לממצאי הבחינה מחדש של הממונה על היטלי סחר. בכך קיבל שר הכלכלה את עמדת הוועדה המייעצת, אשר קבעה כי מתקיים יבוא בהיצף וכי החמיר הנזק לענף היצרני המקומי.

"אני רואה בצורך להגן על מקור פרנסתם של ישראלים כאתגר חשוב, דווקא בימי קורונה, ולכן, נגן על התעשייה הישראלית מפני היצף שיכול להביא לסגירת ענפים שלמים, יחד עם זאת נגן על מחירים הוגנים ונמשיך להאיץ את הורדת יוקר המחייה לטובת כלל אזרחי ישראל. אנחנו מביאים היום החלטה מאוזנת המשמרת מחד את התעשייה המקומית ומנגד, שומרת על מחירי המלט כפי שהם היום ועד לתום מועד ההיטל", אמר פרץ.

אלא שנראה כי שמחתו הייתה מוקדמת, מכיוון ששר האוצר, ישראל כ"ץ, הודיע כי יתנגד לתוכנית: "שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע לי היום שהוא ממליץ להעלות את ההיטלים על המלט המיובא ובכך להעלות את מחירו. דבר זה מנוגד לחלוטין להשקפת עולמי ,שדוגלת בתחרות נגד מונופולים ובהוזלת יוקר המחיה. לכן , מתוקף סמכותי בכוונתי לדחות המלצה זאת על הסף".

פרץ הגיב להודעת כ"ץ וצייץ בטוויטר: "המלט המיובא בשנים האחרונות לא הביא לירידה במחירי הדירות, אך כן פגע בתעשיינים המקומיים ובאלפי משפחות שמקור פרנסתן הוא תעשיית המלט. קיבלתי החלטה מאוזנת שתשמור על התעשייה המקומית ועל אלפי ישראלים שלא יצטרפו למעגל האבטלה, מחירי המלט יישמרו כפי שהם היום עד תום מועד ההיטל".