השרה רגב מאיימת להוציא את נת"ע מהרכבת הקלה

שרת התחבורה מירי רגב הזהירה אתמול כי לנוכח העיכוב הממושך בסיום עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב וגוש דן, תיבדק אפשרות להעברת עבודות התשתית לחברות אחרות. המשמעות של האזהרה היא שייתכן כי פרויקטים עתידיים בתחום הרכבת הקלה והמטרו, שחברת נת"ע אמורה לבצע בשנים הבאות, יועברו לחברות כמו נת"י ואף רכבת ישראל.

הקו האדום של הרכבת הקלה, המבוצע על ידי נת"ע, אמור היה להיחנך באוקטובר 2021, אבל ההערכות הן שיחול עיכוב של לפחות כשנה. סגר הקורונה גרם בין היתר לכך שפועלים מסין לא הגיעו לביצוע העבודות. עם זאת, בכיר במשרד התחבורה העריך כי נת"ע תמשיך בעבודות הקו האדום, מאחר שאין אפשרות מעשית להעביר בשלב הנוכחי את הפרויקט לחברה אחרת.

נחנך מתחם העבודה המסובסד "קליקה ערבה תיכונה"

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל חונך היום באזור התעשייה ספיר את "קליקה ערבה תיכונה", מתחם עבודה מסובסד ומשותף ראשון בערבה התיכונה. המתחם משתרע על שטח של 400 מ"ר וכולל 25 עמדות עבודה, שישה משרדים, מטבח מאובזר וחדר ישיבות. הוא צפוי לתת מענה ליזמים וצעירים מהיישובים ספיר, צוקים ועיר אובות ומהמושבים חצבה, עידן, עין יהב, פארן, צופר והסביבה.

על פי המשרד, העלות החודשית לעמדת עבודה פתוחה עומדת על 200 שקל בלבד, ולמשרד פרטי על 500 שקל. "קליקה ערבה תיכונה" הוקם במסגרת הקמת רשת של כ־45 מתחמי עבודה משותפים ומסובסדים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, בהיקף כולל של כ־90 מיליון שקל
נוסף לכך, חונך המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל את מרכז הצעירים בערבה התיכונה, אשר ייתן מענה לכ־1,300 צעירים בתחום ההשכלה הגבוהה, התרבות, ההופעות ואירועי הפנאי. 

מגוריט רוכשת 80 דירות בפרויקט עץ חיים בירושלים

קרן הריט מגוריט תרכוש 80 דירות בפרויקט עץ חיים בירושלים, הסמוך לשוק מחנה יהודה, ב־203 מיליון שקל. הדירות מהוות חלק מפרויקט בן 308 דירות. כחלק מהעסקה ישקיעו המוכרות 41 מיליון שקל במניות מגוריט, בפרמיה של 50% על מחירן בבורסה. פרויקט עץ חיים משתרע על שטח של 5,800 מ"ר וכולל שני מגדלים בני 30 קומות. קבוצת בסר ארגנה קבוצת רכישה, שלה שווקו חלק מדירות הפרויקט ואליה הצטרפו בין היתר בעלי קרן JTLV. במאי האחרון נחתם הסכם קבלן עם אשטרום.

כפר המכביה משקיע חצי מיליון שקל במתחם אקסטרים

מלון כפר המכביה, בשיתוף חברת סוויט אקטיב, השיקו השבוע מתחם אקסטרים ענק בשטח של 1,200 מ"ר ובהשקעה הנאמדת בחצי מיליון שקל. המתחם כולל שני אזורים לבוגרים, נוער וילדים מעל גיל 4 ושמונה מסלולי מכשולי קפיצה, טיפוס, סולמות וקירות גובה. מנכ"ל כפר המכביה דרור מורד: "המתחם, שמצטרף למגוון פעילות הספורט והלייף סטייל הקיים במלון, מהווה ציון משמעותי להפיכת מועדון כפר המכביה למוביל בספורט מקצועי ועממי. אני שמח על שיתוף הפעולה של ברק צור, מבעלי סוויט אקטיב".

למרות משבר הקורונה: לי קופר ואיטלסופה מתרחבות

יותר ויותר רשתות קמעונאות מרחיבות את פעילותן למרות חששות הקורונה. כך למשל לי קופר פותחת את הסניף העשירי של הרשת, בקניון עזריאלי חיפה, בהשקעה של מיליון שקל. המותג ישווק על שטח של 100 מ"ר בקומת הכניסה של הקניון. סמנכ"ל השיווק דן איתמר: "לי קופר ממשיכה להתרחב ופותחת סניפים חדשים עם מבצעים מיוחדים". רשת הסלונים איטלסופה מקבוצת קאופמן פותחת חנות במתחם סוהו בנתניה. רשת טיב טעם מרחיבה את אזורי המשלוחים עד הבית באמצעות אתר האונליין "טיב טעם בקליק". ההרחבה מיועדת לתושבי צפון הארץ - נהריה, עכו והסביבה.

לילית קוסמטיקה תשווק שני מותגי יוקרה חדשים

חברת לילית קוסמטיקה זכתה בשני מותגי טיפוח בינלאומיים, שההשקעה בהם צפויה להגדיל את המחזור השנתי שלה ל־15 מיליון שקל. מדובר במותג הטיפוח הצרפתי Nuxe ובמותג הבישום היוקרתי Juliette has a Gun, שאותם ניתן יהיה להשיג בחנויות הנבחרות מחודש אוגוסט.
החברה נשלטת על ידי יעל בילט. לדבריה, "קבלת הזיכיונות למותגים החדשים היא הצלחה גדולה. מדובר במותגים נחשקים שזכו להצלחה בעולם. חרתנו על דגלנו להוביל בחדשנות בתחום מוצרי הנישה והמותגים החדשניים".

מותג העיצוב האיטלקי אלטוני מגיע לישראל 

מותג העיצוב האיטלקי אלטוני ייכנס לפעילות בישראל בתחילת חודש יולי, עם שני סניפים לריהוט ואבזור לבית בהשקעה של 1.2 מיליון שקל. 
הסניפים ממוקמים בדיזיין סנטר בבני ברק ובצ'ק פוסט בחיפה. כל סניף מהווה אולם תצוגה בשטח של 300 מ"ר ומציג את קולקציות העיצוב האחרונות המיובאות מאיטליה. את המותג מייבאת חברת רהיטי חן איטליה בע"מ. המנכ"ל רפאל עובדיה: "אנו מנגישים את מערכות הישיבה האיטלקיות במחירים נמוכים יותר. אני מאמין כי בשנה הקרובה נפתח עוד סניפים והרשת תהיה נגישה בפריסה ארצית".