שוב חסימות באזור נתיבי איילון, והפעם של נהגי האוטובוסים של החברות הפרטיות, שהגיעו הבוקר (רביעי) למחלף השלום בתל אביב וחוסמים אותו לכיוון דרום במחאה על היעדר התמיכה של הממשלה בענף ההסעות. על האוטובוסים מודבקות מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כ"ץ והכיתוב: "30 אלף נהגים עומדים במקום. ענף ההסעות בקריסה!".

זהו היום השלישי של חסימות הצירים, אחרי שאתמול  חסמו עשרות אוטובוסים את הגישה לקריית הממשלה ובשבוע שעבר נחסם באופן מוחלט איילון דרום, כל זאת במחאה על "ההתעלמות המתמשכת של ממשלת ישראל המביאה את הענף לגסיסה". הבוקר החליטו חברות ההסעה להמשיך הבוקר במחאת החסימה באזורים נוספים כשבשעה זו הם חוסמים באופן מלא את מחלף השלום.

לטענת חברות ההסעה הפרטיות, הן ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה, כמו תיירות, תעשיה, חינוך ועוד, הפסיקו את עבודתם, כשעד כה רובם טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא חברות רבות בענף לקריסה מוחלטת.

למרות היותן חברות תחבורה, חברת ההסעות הפרטיות לא נמצאות תחת משרד התחבורה, מה שמאפשר למשרדי הממשלה להעביר את דרישותיהן מאחד לשני ולא לתת להם כל מענה אמיתי. אחת הדרישות שלהן מופנית לשרת התחבורה מירי רגב, להכניס את הענף תחת משרדה ולמנוע את קריסתו.

מחאת חברות ההסעות הפרטיות במחלף השלום

הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל להשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.

הענף מסיע מדי יום (בשגרה) 1.2 מליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב (הרבה מעבר לתחבורה הציבורית) ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט לא חזר לפעילות.

יו"ר הארגון ניסים סרוסי: "אנחנו נכנסים ליום השלישי של חסימות הכבישים ולצערי נראה שנאלץ להרחיב את הפעילות ככל שלא נקבל מענה אמיתי ממשרדי הממשלה. יש כאן 30 אלף נהגים כואבים ובמצוקה שאי אפשר להמשיך ולהתעלם ממנה, השטח בוער ואני קורא לשרת התחבורה מירי רגב: אל תפני להם גב, תצילי אותם מקריסה".