כפיר חן, המשנה למנכ"ל רשות המסים והאחראי על מינהל ומשאבי אנוש, הוא המועמד המוביל לשמש בתפקיד מנכ"ל בנק ישראל, כך נודע ל"מעריב". חן אמור להחליף בתפקיד את חזי כאלו, שהודיע בחודש שעבר על סיום כהונתו, לאחר 12 שנים בתפקיד. כאלו, שמונה על ידי הנגיד לשעבר סטנלי פישר, שימש בעבר בתפקיד בכיר בקופת חולים כללית וכראש אגף בשב"כ. 

כאלו, אשר הרגיש כי מיצה את תפקידו כמנכ"ל בנק ישראל, יסיים תפקידו ב־15 בספטמבר. ההחלטה הסופית על בחירת המועמד להחליפו תתקבל על ידי ועדת האיתור, בראשות המשנה לנגיד אנדרו אביר. חן תואם את הדרישות שהוצגו על ידי הוועדה, שתודיע על החלטתה הסופית ככל הנראה כבר בימים הקרובים. ברשות המסים נחשב חן לאחד האנשים הקרובים ביותר למנהל ערן יעקב. על פי ההערכות, יעקב כבר החל בהכנות לאיתור מועמד חלופי, וזאת בהנחה שחן ייבחר לתפקיד המנכ"ל.

עוד יצוין כי מנכ"ל בנק ישראל כפוף לנגיד פרופ' אמיר ירון, והוא אמון על יישום ההחלטות המנהליות הנוגעות לפעילותו השוטפת של הבנק המרכזי. מדובר בטיפול בכוח האדם ובהסכמי שכר, שדרוג מערך התפעול והמחשוב, וכן בנושאים לוגיסטיים אחרים. שכרו של מנכ"ל בנק ישראל הוא יותר מ־50 אלף שקל לחודש, ואם אכן חן ייבחר לתפקיד - מדובר בשדרוג גם בשכרו.