שוק מוצרי החשמל והאלקטרוניקה פורח, ואת זה ניתן לגלות בדוחות הכספיים של החברות הפעילות בענף. הסיבה העיקרית לכך היא סגירת הדיוטי פרי והסגר החלקי על הקניונים, שהביאו לגידול משמעותי בפתיחת חנויות באילת מצד הרשתות המובילות (בזכות הפטור מהמע"מ), לצד הרצון של לקוחות לפצות את עצמם בעקבות משבר הקורונה. החדשה האחרונה בתחום היא כניסתה של חברת הסלולר סלקום לענף זה.

ל"מעריב" נודע שסלקום, בניהולו של אבי גבאי, חתמה לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית מוצרי האלקטרוניקה הקוריאנית LG, והחלה, בין השאר, במכירת מכשירי טלוויזיה. בנוסף, החברה מוכרת מוצרים חדשים כמו שואבי אבק, מצלמות אינטרנט ועוד. סלקום אף פתחה חנות מכירות חמישית באילת, ומאז השקתה מספרים בחברה על שבירת שיאי מכירות מוצרי סלולר וגאדג'טים. 

מנתונים שהגיעו ל"מעריב", עולה כי מכירות סלקום באונליין זינקו השנה ב־300%. ההכנסות ממכירת ציוד קצה (בעיקר מכשירים סלולריים) הסתכמו ברבעון השני ב־172 מיליון שקל, בעיקר בשל המעבר לעבודה מהבית ולמידה מרחוק. מדובר, בין השאר, במחשבים ניידים, טאבלטים, מצלמות אינטרנט ואוזניות. במקביל, נמשכת מכירת המוצרים המסורתיים, כמו סדרה A של סמסונג גלאקסי, הנמכרים במחירים מ־599 ועד 1,499 שקל.

גם מכשירי שיאומי בולטים בפונקציונליות גבוהה ובמחיר שווה לכל כיס. חברת אפל הצטרפה אף היא למגמה - עם בשורה צרכנית של אייפון SE במחיר נמוך מ־2,000 שקל, ועם מעבד הזהה לזה של דגמי הפרמיום. רשתות נוספות ממשיכות אף הן להגדיל את הפעילות. קבוצת מיניליין, יבואנית Electrolux בישראל, השיקה ליין של כיריים אינדוקציה. טכנולוגיית האינדוקציה מאפשרת היווצרות חום רק במקום שבו הוא נחוץ, בתחתית הסיר או המחבת. המחיר המומלץ לצרכן: 2,790 שקל.

"בשנים האחרונות אנו ערים לעליה משמעותית ברכישת כיריים אינדוקציה. גם צרכנים שהעדיפו בעבר לבשל על גז עוברים לאינדוקציה, בשל היתרונות הרבים והחידושים בתחום", אמר אליה אומנסקי, מנהל מוצר במיניליין.

רשת מחסני חשמל פתחה באילת מתחם דיוטי פרי למוצרי אלקטרוניקה וסלולר בהשקעה של 5 מיליון שקל. "לפני כשנתיים הגדרנו את אילת כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הרשת", הסביר מנכ"ל מחסני חשמל יורם בדש. "אנו מפעילים בעיר שש חנויות בשטח 3,500 מ"ר, המיועדות לענף האלקטרוניקה והדיגיטל. עד סוף 2021 הן יהוו כשליש ממחזור המכירות של הרשת. כ־40% מכלל הסמארטפונים בקטגוריית הפרמיום נמכרו בשנה האחרונה באילת. סכום העסקה הממוצע באילת עומד על 4,900 שקל".

במתחם האלקטרוניקה והדיגיטל יימכרו 20 אלף מוצרים שונים, כמחציתם יוצגו לראווה בעמדות תצוגה והתנסות, כך שכל לקוח יוכל לבחון מקרוב את המוצר הרלוונטי לו טרם הרכישה. בנוסף, יפעלו במקום חנויות רשמיות (SHOP IN SHOP) של אפל, סמסונג ו־B&O - מותג היוקרה הדני המוביל בתחום האודיו. 

רשת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה א.ל.מ יצאה בקמפיין לקידום מבצעי החג, שבמסגרתו תקדם מבצעי חג, ובהם תשלום שקל אחד במעמד הקניה, והיתרה בתשלומים אחרי החגים. בנוסף, על כל קנייה ב־1,000 שקל תעניק הרשת 100 שקל מתנה בתווי קניה של כרטיס DREAM CARD. סמנכ"לית השיווק, מאיה שליו שרוני: "השנה התאמנו את מבצע החג למצב החדש וההשלכות הכלכליות של הקורונה, והחלטנו לצאת במבצע שיקל על הצרכנים בתשלום".

רשת החשמל LYVENT מציעה לקראת ראש השנה 20%־40% הנחה על מכשירי חשמל למטבח, כולל הובלה. תנור אפייה דגם OV-T-160 יעלה 1,690 שקל במקום 1,990 שקל. תנור מיקרוגל MW-T-115 יעלה 1,990 שקל במקום 2,590. בנוסף, תתקיים מכירת מוצרים מוזלים מתצוגה.