גוזרות קופון: משבר הקורונה היטיב עם רשתות הקמעונאות, שמציגות את השנה הטובה ביותר בתולדותיהן בכל תחומי הפעילות. רשת הקמעונאות שופרסל ממשיכה להציג תוצאות מצוינת עם רווח נקי ברבעון השלישי, שזינק ב־76% ל־97 מיליון שקל. הרווח מהווה 2.5% מההכנסות ברבעון. הגידול ברווח מוסבר בעיקרו מגידול בהכנסות המגזר הקמעונאי.

מתחילת 2020 צמח הרווח ב־77% ל־267 מיליון שקל (2.4% מההכנסות). ההכנסות במגזר הקמעונאות זינקו ברבעון השלישי לשיא של 3.9 מיליארד שקל. עוד צוין כי מכירות שופרסל אונליין הגיעו ל־20.8% מכלל המכירות לעומת כ־14.8% ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן אמר בשיחה עם "מעריב" כי "החברה לא ניצלה לרעה את משבר הקורונה. לחצנו להורדה רוחבית של מחירים המזון, ונתוני סטורנקסט (חברה בתחום המחקר והניתוח של שוק מוצרי הצריכה) מוכיחים שתרמנו לכך".

איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל (צילום: סיון פרג')
איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל (צילום: סיון פרג')

על פי הנתונים, קבוצת טיב טעם סיימה את הרבעון השלישי ברווח של 13.7 מיליון שקל - זינוק של 278% בהשוואה לתקופה המקבילה ב־2019. החברה נשלטת ומנוהלת על ידי חגי שלום. בעקבות המספרים המרשימים הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד רבעוני של 4.1 מיליון שקל. עוד נמסר כי הרווח מתחילת השנה גדל ב־228% ל־37 מיליון שקל.

שלום: "מעבר להשפעה החיובית של משבר הקורונה, שממנו נהנו כל הרשתות, טיב טעם נהנתה מצמיחה גבוהה נוכח חיזוק והרחבה של תפיסת נושא המחיר, שהושקה בתחילת השנה".